صدور رأی محکومیت قطعی پرونده قاچاق سوخت هشت میلیارد ریالی

دادگاه انقلاب اسلامی بوشهر، متهم اصلی پرونده قاچاق میلیونی سوخت را به تحمل یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم کرد. کشتی قاچاق سوخت این متهم توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه رسیدگی به پرونده کلاسه 8909987712200942 شعبه دادگاه انقلاب بوشهر، در خصوص شکایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر از رییس هیأت مدیره شرکت پرنده آبی جهان، دایر بر قاچاق میزان یک هزار و 110 تن سوخت یارانه‌ای به ارزش هشت میلیارد و 123 میلیون و 521 هزار ریال، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حسب اعلام نظر اداره کل بازرسی استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، با عنایت به گزارشات سازمان کاشف و دیگر مندرجات پرونده، قاچاق بودن محموله توقیفی محرز و مسلم تشخیص داده شد و «هومن پروین» متهم اصلی پرونده به اتهام قاچاق سوخت به میزان هزار و 111 تن گازوئیل و 666.6 تن بنزین به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 16 میلیارد و 245 میلیون و 42 هزار ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش محموله قاچاق محکوم گردید که برابر اعلام دادگاه انقلاب اسلامی بوشهر رأی صادره قطعی است.

بنا بر گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک فروند کشتی حامل دو میلیون و 200 هزار لیتر سوخت قاچاق در پوشش ترانزیت متعلق به این شرکت، اواخر مهرماه سال جاری با پیگیری‌های ویژه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حکم مراجع قضایی بوشهر و توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس توقیف شد که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده حکم قطعی در رابطه با این پرونده صادر و ابلاغ گردید.

همچنین گفتنی است بخش دیگری از پرونده پیرامون همین متهم در دادسرای انقلاب اسلامی ماهشهر در حال رسیدگی بوده که پس از اعلام نتیجه قطعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 7796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha