اجرای هدفمندی یارانه ها در کوتاه و بلند مدت آثار بدی بر کشاورزی ندارد

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی مجلس باوزیر کشاورزی ضمن اینکه بخش صیفیجات را تحت تأثیر از هدفمندی یارانه ‌ها خواند؛ گفت:سرانجام قرار شد دولت از محل30درصد صرفه‌جویی این قانون،مشکلات احتمالی را حل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن کوهکن، سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه هشت دی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با وزیر کشاورزی گفت: مجلس عزم‌اش بر این است که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به خوبی و اقتدار در کشور انجام شود و در هر جایی اگر اشکالی وجود داشت رها نشود. بلکه این مشکلات به دولت و یا مجلس ارایه شود تا حل شود.

وی اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان در مورد آثار قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی مسایلی را با وزیر مطرح کردند.

کوهکن با تأکید بر عزم نمایندگان برای اجرای این قانون گفت: نمایندگان در این جلسه مشکلاتی را که در برخی بخش‌های کشاورزی همانند صیفی‌جات گلخانه‌ای و یا باغداری و یا مرغداری‌ها وجود دارد، مطرح کردند و وزیر نیز اقداماتی را که تاکنون در این بخش انجام شده است و در آینده قرار است انجام شود به اطلاع نمایندگان رساند.

کوهکن بیان کرد: هیچ‌کدام از نمایندگان اجرای این قانون در بخش کشاورزی چه برای بلندمدت و چه میان‌مدت به ضرر این بخش نمی‌دانند. ولی با توجه به اینکه در برخی بخش‌ها همانند صیفی‌جات گلخانه‌ای بحث استفاده از انرژی‌هایی چون نفت و گاز است، مسایلی به وجود می‌آید که نمایندگان آن را به اطلاع وزیر کشاورزی رسانده‌اند.

نماینده لنجان در خانه ملت بیان کرد: سرانجام خروجی این شد که با توجه به اینکه دولت 30 درصد از محل صرفه‌جویی این قانون را در اختیار دارد از این محل برای حل مشکلات احتمالی هزینه کند.

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس با تأکید بر تشکیل جلسات غیرعلنی مجلس با حضور وزرا گفت: این جلسات با بقیه مسئولان در رابطه با قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای اجرای بهتر این قانون ادامه خواهد داشت.

گفتنی است عزم مجلس برای کمک به دولت خارج از بازی های رسانه ای که تا به حال با دو جلسه غیرعلنی با وزیر اقتصاد و درایی و وزیر جهاد کشاورزی به نمایش درآمده مورد تقدیر برخی کارشناسان سیاسی قرار گرفته است.

پایان پیام/

کد خبر 8447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha