افزایش 3 درصدی بودجه پژوهش در برنامه پنجم توسعه

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای ارتقای تحقیق و پژوهش، بودجه پژوهشی را در برنامه پنجم توسعه تا سه درصد افزایش داده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، محمدمهدی شهریاری، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش، زیربنای توسعه، پیشرفت و تحول در جامعه است.

 

وی افزود: اگر زیرساخت‌های خراسان شمالی که استانی تازه تاسیس است بر اساس شاخص‌های علمی تعریف شود، رشدی مستمر دارد.

 

شهریاری خاطرنشان کرد: تشکیل یک تشکل مدیریت اجرایی شامل افراد نخبه و با تجربه برای اجرای پژوهش‌های لازم و تدوین موضوعات پژوهش از جمله راهکارهایی است که می‌توان از آن برای توسعه استان استفاده کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از 55 درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه پایه اقتصاد استان، کشاورزی و دامپروری بوده، بنابراین انجام پژوهش در این زمینه و همچنین در حوزه صنعت و معدن امری ضروری است.

 

وی با بیان اینکه پایه پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشورهای توسعه یافته بر پایه پژوهش استوار است، تصریح کرد: بودجه‌ای که این کشورها برای این امر اختصاص می‌دهند پنج درصد است، این در حالی است که این بودجه در ایران نیم درصد است که در بیشتر مواقع نیز تخصیص داده نمی‌شود.

 

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای ارتقای تحقیق و پژوهش، بودجه پژوهشی را در برنامه پنجم توسعه تا سه درصد افزایش داده است.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون موضوع پژوهش جدی گرفته نشده است و این امر به صورت سلیقه‌ای انجام شده که این وضعیت نیاز به اصلاح دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 6357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha