حماسه 9 دی لبیک مردم به ولایت فقیه در برخورد با جریان فتنه بود

امام جمعه موقت شهر رشت،از دیدار مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب در 8 دی ماه جاری خبر داد و افزود: این دیدار فرصتی برای بیعت مجدد مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه رشت، با جاوادانه خواندن حماسه 9 دی و حمایت مردم در حمایت از ولایت فقیه گفت: دست قدرت خداوند، روح ولایت و عاشورا در حماسه 9 دی دیده می شود.

 

امام جمعه موقت شهر رشت، حماسه 9 دی را تجلی قدرت الهی در تاریخ انقلاب دانست و افزود: مهم ترین علت بر انگیخته شدن غیرت مردم و خلق حماسه 9 دی، هتک حرمت جریان فتنه نسبت به ارزش های عاشورا بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان، روشنگری های مقام معظم رهبری را از عوامل ایجاد حماسه 9 دی برشمرد و گفت: حماسه 9 دی 88 عرصه لبیک مردم به ولایت فقیه در برخورد با جریان فتنه بود.

 

خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: آشکار شدن مواضع جریان فتنه، بصیرت، زمان شناسی و اخلاص مردم از دیگر عوامل ایجاد حماسه 9 دی بود.

 

وی ایجاد اتحاد بین مردم و کنار رفتن نقاب نفاق از چهره فتنه گران را از برکات حماسه 9 دی خواند و خاطر نشان کرد: محکامه سران فتنه از مطالبات عموم مردم ایران است.

 

شفیعی زاده، شفاف سازی و تاثیر گذاری خواص را از دیگر مطالبات مردم خواند که در حماسه 9 دی متجلی شد و تصریح کرد: خواص، در جریان فتنه ها باید صریح و بی پرده، روشنگری و تعیین مواضع کنند.


امام جمعه موقت شهر رشت، گناه سکوت کنندگان در مواجه با فتنه را با گناه فتنه گران برابر دانست و گفت: در اسلام سکوت و عافیت طلبی جایی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان با اشاره به اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه های، اظهار کرد: کشور در شرایط حساس و ویژه ای است.

 

خطیب نماز جمعه رشت در خصوص فعالیت دشمنان خارجی و داخلی برای به ثمر نرسیدن طرح هدفمند کردن یارانه ها هشدار داد و تاکید کرد: دوره کنونی زمان اتحاد و هم پوشانی نیروی ها ارزشی و طرفدار انقلاب است.

شفیعی زاده، با بیان اینکه در شرایط حساس فعلی هیچکس حق تضعیف دیگران را ندارد، اذعان داشت: دشمنان از عدم اتحاد مسئولان و مدیران بیشترین سود را می برد.

 

وی همچنین یادآور شد: مردم گیلان از استان ها برتر برای همکاری در اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها هستند.

 

امام جمعه موقت شهر رشت، فرا رسیدن تولد حضرت عیسی(ع) را گرامی داشت و گفت: تولد و زندگی حضرت عیسی(ع) مقدمه و بستری برای آماده سازی اذهان مردم نسبت به زندگی امام زمان(عج) است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان، با اشاره به امامت رسیدن امام زمان(عج) در سن پنج سالگی، اظهار کرد: وجود حضرت عیسی(ع) حجتی برای به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) در پنج سالگی است.

 

خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه حضرت عیسی(ع) کشته نشد و در درگاه الهی حیات دارد، گفت: عمر طولانی امام زمان(عج) با نگاهی به حیات حضرت عیسی(ع)در درگاه الهی برای پیروان سایر ادیان نیز قابل اثبات است.

 

شفیعی زاده، از دیدار مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب در 8 دی ماه جاری خبر داد و افزود: این دیدار فرصتی برای بیعت مجدد مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب است.

 

وی در خطبه نخست به بررسی اخلاق پیامبران از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: براساس تعالیم قرآن هر یک از پیامبران برجستگی های اخلاقی خاصی داشتند.

 

امام جمعه موقت شهر رشت، با بیان اینکه حضرت هود(ع) در قرآن الگو نمونه توکل معرفی شده است، اظهار کرد: توکل رمز موفقیت پیامبران در دعوت مردم به سوی خداخواهی بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان، توکل را تلاش همه جانبه برای رسیدن به هدف و واگذاری نتیجه به خداوند تعریف و اعلام کرد: واگذاری امور به خداوند و تلاش نکردن با معنای توکل مغایر است.

 

خطیب نماز جمعه رشت، روبرو نشدن با شکست را از برکات توکل خواند و خاطرنشان کرد: کسانی که به خداوند اعتماد و توکل می کنند خداوند در هر شرایطی برایشان راه گشایش قرار می دهد.

 

شفیعی زاده، پیروزی انقلاب اسلامی را محصول توکل به خداوند دانست و گفت: در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیشرفت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی کشور آثار توکل به خداوند آشکار است.

 

پایان پیام/

کد خبر 7008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha