فتنه آینده به روایت علامه مصباح یزدی

علامه مصباح یزدی، با اشاره به اینکه تا کنون در خصوص فتنه اخیر تحلیل ها و بحث های بسیاری شده که این امری بسیار پسندیده و مطلوب است گفت: اما آنچه در حال حاضر اهمیت بیشتری دارد تحقیق برای پیش بینی فتنه آینده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم،علامه مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، شب گذشته(10دی) در جمع فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: اگر دشمن می توانست دینتان را از شما می گرفت یعنی دشمن تنها به خاطر مسائل مادی نیست که با اسلام مخالف است، بلکه از اصل با دین ما مشکل دارند.

 

وی ادامه داد: هر چند برای ما دشوار بود که بفهمیم چگونه دشمن با دین ما مشکل دارد، اما امام خمینی(ره) با هشدار خود در آغاز نهضت اسلامی مبنی بر در خطر بودن اسلام ما را بیشتر به توجه وا داشت.

 

وی ادامه داد: عده ای گمان می کردند نهایت این است که دشمن می خواهد مسلمانان تابع او بوده و از خود اراده نداشته باشند تا از منافع آن کشور استفاده کنند، اما امام به خوبی فهمیده بود که دشمن با اصل دین ما مشکل دارد و حتی حاضرند سال ها بجنگند و تلفات هم بدهند تا به هدف خود برسند.

 

علامه مصباح یزدی، با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از همان آغاز انقلاب، دشمن سعی در نابود کردن آن داشت، اما هرچه عمل کرد، نتیجه معکوس می داد.

 

وی با اشاره به انقلاب های دیگری که قبل از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته بود، اظهار داشت: حتی انقلاب هایی بودند که با انگیزه دینی صورت گرفت، اما آنها پس از مدت کوتاهی از مسیر اصلی منحرف می شدند و در مقابل استکبار سر خم می کردند، دشمن چنین انتظاری را نسبت به این انقلاب هم داشت ولی چنین نشد.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ادامه داد: وقتی دشمن متوجه شد این انقلاب با سایر انقلاب های دیگر تفوت دارد، درصدد برآمد تا ماهیت تشیع و انقلاب را دریابد و هزینه های سنگینی برای شناخت شیعه پرداخت کرد و حتی چند مرکز شیعه شناسی در اسرائیل تأسیس شد، به دانشجویان ایرانی که در آمریکا در حال تإسیس بودند موضوع پایان نامه هایی با عنوان تشیع و انقلاب و امثالهم می دادند تا بتوانند شیعه را بشناسند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به سه نقطه قوت تشیع که همان عاشورا، مهدویت و ولایت فقیه را شناخته و در صدد ضربه زدن به آنها برآمده است و از همان زمان توهین به تقدسات دینی را نیز آغاز کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: وقتی برای افرادی که مثل من طلبه هستند باور آن مشکل بود که دشمن با اصل دین ما مشکل دارد و دعوای او بر سر منافع نیست، چگونه باید از کسانی مانند دانشجویانی که در رشته های حقوق و سیاست تحصیلات خود را گذرانده اند توقع داشته باشیم که باور کنند دشمنان ما با اصل دین مخالفند.

 

وی ادامه داد: حتی بین مسئولان ما بودند و هستند افرادی که هنوز باور دارند دشمنی آمریکا و غرب بر سر مسائل مادی است و می توان با معامله با آنها خود را رها کرد.

 

علامه مصباح یزدی، با اشاره به اینکه چه بسا فتنه آینده توسط کسانی شکل بگیرد که این گونه گرایشاتی داشته باشند و باور نداشته باشند دشمن با دین ما مخالف است و دعوای او بر سر منافع مادی نیست.

 

این استاد حوزه علمیه، ادامه داد: امام خمینی(ره) با شعار اسلام این انقلاب را بنا کرد و خط امام(ره) خط خدا و خط سیدالشهدا(ع) است.

 

وی خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم و از این خط خارج نشویم، بسیاری از افراد با هدف دینی وارد انقلاب شدند، اما مسائلی در طول زمان برای آنها پیش آمد که منحرف شدند، حتی عده ای برای پیروزی این انقلاب زندان ها رفتند، شکنجه ها کشیدند و زحمات زیادی کشیدند، اما در ظرف مدت کوتاهی به ثروت های کلانی دست یافتند و طمع آنها را گرفت و آنها را عوض کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ابتدا باید دین را بشناسیم و عمل کنیم و بعد به دیگران هم بشناسانیم تا عمل کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 8894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha