رشد ۲ برابری سرمایه گذاری در گیلان / بیش از ۱۶۰ پروانه بهره برداری صادر شد

دلق پوش از رشد ۲ برابری سرمایه ‌گذاری صنعتی در گیلان خبر داد و گفت: سال گذشته، ۱۶۰ پروانه بهره برداری برای فعالیت های صنعتی و تولیدی در استان گیلان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«فرهاد دلق پوش» امروز(سه شنبه، ۱۹ فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: درسال رونق تولید سرمایه گذاری در بخش صنعت گیلان رشد ۲ برابری داشت.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور بیش از ۱۶۰ پروانه بهره ‌برداری برای فعالیت صنعتی و تولیدی در سال گذشته خبر داد و افزود: در استان گیلان با سرمایه گذاری بیش ازیکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت شاهد تحقق شعار سال رونق تولید در این بخش بوده ایم.

 

وی اشتغال آفرینی در بخش صنعت را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با شروع به کار و فعالیت این ۱۶۰ کارخانه جدید برای بیش از ۲ هزار و ۵۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شد.

 

دلق پوش گفت: همچنین با آغاز به کار این کارخانه ها، زمینه اشتغال قریب به سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم در زنجیره این تولیدات صنعتی فراهم شد.

 

این مقام مسئول میزان سرمایه ‌گذاری صنعتی انجام شده قطعی در سال ۱۳۹۷ را بالغ بر ۸۲۸ میلیارد تومان برشمرد و افزود: رشد ۲ برابری سرمایه گذاری صنعتی گیلان در سال ۹۸ نشانگر استقبال علاقمندان به سرمایه گذاری در بخش تولید در گیلان و همچنین مهیا شدن فضای امن سرمایه‌گذاری و فراهم سازی زیرساخت‌های صنعتی مناسب در این اقلیم خوش آب و هوای کشور است.

 

دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید گیلان از حمایت‌های مناسب صورت گرفته از فعالان بخش تولید و تجارت سخن گفت و تصریح کرد: در سال گذشته با حمایت و جدیت استاندار و سایر اعضای سختکوش کارگروه و همراهی مدیران بانک‌های دولتی استان از مبلغ تخصیصی یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، توانستیم برای رفع مشکلات و چالش ها و تامین نقدینگی و سرمایه درگردش بیش یکهزار و ۵۸۷ واحد صنعتی استان به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان تسهیلات را جذب و پرداخت کنیم که از حیث تعداد پرداختی در کشور مقام سوم را کسب کردیم.

 

دلق پوش با بیان اینکه غیر از اسفند سال ۹۸ هر هفته یا در مرکز استان و یا شهرستان جلسات کارگروه رفع موانع تولید را برگزار کرده ایم، افزود: در قالب اجرای مصوبات جلسات این کارگروه ها بیش از ۴۱۷ واحد صنعتی گیلان مجددا به چرخه تولید بازگشتند و از خسران و فنا شدن حجم عظیمی از سرمایه گذاری های انجام شده به همت و تعامل خداپسندانه مدیران عضو کارگروه جلوگیری به عمل آمد.

 

وی از حمایت های ویژه دستگاه قضایی استان در برگزاری جلسات ستاد صیانت از تولید قدردانی کرد و گفت: مسئولان دلسوز سیستم قضایی استان گیلان با برگزاری جلسات تحلیلی و تخصصی ویژه با رویکرد حمایت از تولید و اشتغال و استمرار چرخه تولید در سال ۹۸ پای کار آمدند و حتی شعبه ویژه شورای حل اختلافات صنعتی ایجاد شد و تمام قد از توان و ظرفیت قضایی برای رفع مشکلات بخش تولید استفاده کردند که جای قدردانی و تشکر دارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: به ویژه در هنگام احیای ۲ برند ملی صاحب نام تعطیل شده گیلانی؛ شرکت کاشی خزر و شرکت ایران برک همه مسئولان مرتبط استان آستین همت بالا زدند که به بازگشایی و احیاء مجدد این کارخانجات و نظیر آنها منجر شد.

 

دلق پوش در ادامه سخنان خود به صدور ۱۳۲ فقره معافیت گمرکی انواع ماشین آلات و مواد اولیه صنعتی در سال ۹۸ به عنوان یکی دیگر از اهرم های حمایتی در بخش تولید اشاره و اظهارکرد: اساساً پس از استعلام از مرکز ساخت داخل صنایع ماشین سازی و تجهیزات در صورت عدم ساخت مشابه داخلی، نسبت به ورود آنها با درخواست سرمایه‌گذار صنعتی موافقت می شود و در ازای ورود آنها به کشور از پرداخت عوارض گمرکی معاف می‌شوند که شامل ۹۹ فقره دستگاه صنعتی و ۳۲ فقره مواد اولیه برای  نصب و کاربرد در کارخانجات با نظارت این سازمان این مجوزها صادر شده است.

 

وی پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ قانون را نیز از حمایت های دیگر دولت از بخش صنعت دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته به ۱۶ واحد صنعتی متوسط و کوچک گیلان بیش از ۴۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود مناسب دارای یارانه پرداخت که باعث رفع مشکلات پروژه های صنعتی نیمه تمام استان شد.

 

دلق پوش گفت: همانگونه  که رشد و پویایی اقتصاد و اشتغال استان فقط بر عهده یک دستگاه اجرایی نیست و بدون تعامل و همراهی بخش خصوصی و دولتی امکان ‌پذیر نخواهد شد هم اکنون نیز معتقدم توفیقات حاصل شده صرفاً سهم بنده و همکارانم در سازمان صنعت گیلان نیست بلکه همه انسان های دلسوز، خدمتگزار و مثبت اندیش استان اعم از نماینده عالی دولت یکایک مدیران و کارشناسان خدوم دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل نظارتی، امنیتی، قضایی، مالیاتی بانکی،زیربنایی، زیست محیطی و تشکل های خصوصی فعال در این موفقیت سهیم هستند و قطعاً شیرینی دستاوردهای صنعتی و اشتغال گیلان به کام همه آحاد مردم شریف استان گیلان لذت بخش خواهد.

 

 

 

کد خبر 913477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha