شرایط ثبت نام در مسابقات قرآنی اوقاف/ شروع ثبت نام از ۶ اردیبهشت

حجت الاسلام کوهساریان گفت: ثبت نام متقاضیان چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از(۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد) در گلستان انجام می شود.

حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مرحله شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی برنامه ریزی شده است.


رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: از روز نخست ماه مبارک رمضان(6 اردیبهشت) تا (16 خرداد) ثبت نام از متقاضیان مسابقات قرآنی اوقاف آغاز می شود و این تاریخ تمدید نخواهد شد.


وی افزود: تفاوتی که نسبت به سال گذشته در این مسابقات قرآنی وجود دارد این است که متقاضیان باید در سایت www.my.oghaf.ir ثبت نام کنند.


حجت الاسلام کوهساریان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بازه زمانی 24 خرداد تا 27 تیرماه برای مرحله شهرستانی در نظر گرفته شده است و زمان بندی دقیق آن اطلاع رسانی می شود.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: این مسابقات در چهار بخش حفظ(حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل)، قرائت(قرائت ترتیل و قرائت تحقیق)، اذان، دعاخوانی، هم سرایی و هم خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم در 10 رشته برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام کوهساریان تصریح کرد: بخش اذان از مرحله شهرستانی تا ملی، حفظ قرآن در پنج جزء و 10 جزء تنها تا مرحله استانی، حفظ 20 جزء تا مرحله ملی و حفظ کل و قرائت تحقیق تا مرحله بین المللی در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: همچنین در مرحله شهرستانی رشته دعاخوانی در نظر گرفته نشده و به شکل استانی برگزار می شود و تفسیر عمومی قرآنی نیز استانی تا ملی برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان گلستان به شرایط عمومی شرکت در مسابقات اشاره کرد و گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران و نداشتن اشتغال به تحصیل در آموزش و پرورش از شرایط عمومی متقاضیان شرکت در  مسابقات قرآنی اوقاف به شمار می رود، همچنین سن شرکت کنندگان نیز حداقل باید 18 سال باشد.

 

حجت الاسلام کوهساریان متذکر شد: متقاضیان می توانند تنها در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند و تفاوتی که در برگزاری مسابقات سال 99 با دوره های قبل دارد این است که این مسابقات در سه منطقه از استان برگزار می شود.

 

وی به ثبت نام متقاضیان در تاریخ مقرر تاکید کرد و ابراز داشت: نفرات برتر مرحله شهرستانی وارد مرحله استانی و برگزیدگان مرحله استانی به ملی راه پیدا خواهند کرد و جوایزی نیز برای برگزیدگان بر اساس دستورالعمل اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 917974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha