کاهش بیش از ۶۰ درصدی پرواز فرودگاه های گلستان/ آموزش خلبانی با همکاری دانشگاه ها

متانت گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تعداد پروازهای فرودگاه استان گلستان ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی متانت» امروز (سه شنبه 2 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور فرودگاه ها پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داد.

 

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان ابراز داشت: تهیه و توزیع اسپری های ضدعفونی کننده دست به تعداد تمامی پرسنل و عوامل فرودگاه ها، ضدعفونی محیط فرودگاه و وسایل مسافران و استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی گلستان و تب سنجی از مسافران از جمله اقدامات ما در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فرودگاه های گرگان بود.

 

متانت یادآور شد: برای همکاران ما در بازرسی فرودگاهی فرودگاه ها دستکش و ماسک تدارک دیده شد و همچنین پس از پرواز شرایط فرودگاه را برای پرواز بعدی ایزوله می کردیم.

 

وی با بیان اینکه ضدعفونی دستگاه های خودپرداز از دیگر اقداماتی بود که در محیط ترمینال فرودگاه گرگان انجام شد، افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش شد همواره مواد ضدعفونی کننده به میزان کافی در فرودگاه های گرگان انجام دهیم.

 

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان خاطرنشان کرد: جلسات غیر ضروری در فرودگاه های استان گلستان حذف و برگزاری جلسات به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

متانت با بیان اینکه 60 تا 80 درصد پرواز های فرودگاه های استان گلستان در ایام شیوع ویروس کرونا کاهش یافت، خاطرنشان کرد: از 27 تا پنجم فروردین 60 درصد و از پنج فروردین تا 20 فروردین با کاهش 80 درصدی پرواز در فرودگاه های استان گلستان رو به رو بودیم.

 

وی در سطح فرودگاه با بنرهایی نسبت به آگاهی مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آگاه کردیم، افزود: با دستگاه تب سنج نسبت به تب سنجی همکاران در فرودگاه های استان گلستان انجام دادیم.

 

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان خاطرنشان کرد: از طریق فضای مجازی در خصوص برنامه های فرودگاه های استان گلستان اطلاع رسانی شد.

 

متانت بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت عمرانی در فرودگاه گرگان محدود شد و هفته گذشته با دستورالعل ستاد مقابله با کرونا این فعالیت های عمرانی از سر گرفته شد.

 

وی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا با توجه به کاهش میزان پرواز اما فرودگاه گرگان را حتی برای یک ساعت غیر فعال نکردیم.

 

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان با بیان اینکه پروژه های عمرانی با 70 میلیارد تومان در امسال دنبال می شود، بیان کرد: بهره برداری از ترمینال فرودگاه، توسعه اپرون فرودگاه به مساحت 18 هزار متر مربع و محوطه سازی و جدول کشی، بهسازی ساختمان های اداری و بهره برداری فرودگاه و ساختمان جدید یگان حفاظت هواپیمایی از جمله مهمترین پروژه هایی است که دنبال می کنیم و بخش عمده آن در امسال به بهره برداری می رسد.

 

متانت خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های فرودگاه های کشور فعالیت در هوانوردی عمومی و پروازهای بدنه سبک است و با توجه به ظرفیت فرودگاه کلاله پیشنهاد دادیم در حوزه هوانوردی عمومی نیز بهره بگیریم.

 

وی افزود: با شرکت های بخش خصوصی که مجوز را از سازمان فرودگاه های کشور اخذ کنند تفاهم نامه ای خواهیم داشت تا برای بحث آموزش عمومی خلبانی اقدام کنیم و در این راستا از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل علی آباد کتول استفاده خواهیم کرد.

 

کد خبر 918871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha