سند جامع تصادفات دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی تهیه شود

میرجعفریان گفت: سند جامع تصادفات برون و درون شهری دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به صورت مجزا تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید کمال الدین میرجعفریان» در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی اظهار داشت: با تلاش اعضای کمیسیون سند جامع تصادفات برون و درون شهری دستگاه های اجرایی استان به صورت دو کتابچه آماده شده و قرار است با حضور مقام عالی دولت در استان به تصویب برسد.

 

وی یادآور شد: سند جامع درون و برون شهری تصادفات به عنوان یک سند بالادستی با تصویب در کمیته راهبری تصادفات استان، باعث تقویت این شورا خواهد شد که  وظایف دستگاه ها در آن به صورت دقیق گنجانده شده است.

 

میرجعفریان به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به برداشتن محدودیت های سفر و مطالبات سفری مردم، احتمالا در ایام تعطیلات عید سعید فطر با پیک سفرهای برون و درون شهری مواجه خواهیم بود که می بایست برنامه ریزی دقیقی در این خصوص صورت پذیرد.

 

وی از دستگاه های اجرایی مرتبط خواست با استناد به آمار ارائه شده و مقایسه آن با آمار کشوری، تحلیل دقیقی از تصادفات در استان ارائه کنند و بر اساس آن دستگاه های اجرایی با آسیب شناسی دقیق، موجبات کاهش هرچه بیشتر تصادفات را در استان فراهم آورند.

 

وی گفت: باید علت تصادفات احصاء و مورد کالبد شکافی دقیق قرار گیرد و بر اساس آن نقاط ضعف و قوت ریشه یابی و نواقص به حداقل برسد.

 

میرجعفریان گفت: ارائه تحلیل های تخصصی دستگاه های اجرایی که مبتنی بر کار علمی و عملی باشد ما را به هدف که همان کاهش هرچه بیشتر تصادفات باشد، می رساند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای موفق برنامه ها را مستلزم انجام آن به صورت مشترک و در یک محیط هم افزای مثبت بین دستگاهی حاصل می گردد، که آثار و برکات آن در کاهش تصادفات جاده ای دیده می شود.

کد خبر 920589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha