روزه‌داران به نکات بهداشتی و اصول تغذیه‌ای در ماه رمضان توجه داشته باشند

روحانی بر لزوم توجه به نکات بهداشتی و اصول تغذیه‌ای در ماه رمضان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه روزه گرفتن بدون خوردن سحری بسیار مضر است، روزه‌داران باید اصول تغذیه‌ای را برای آسیب ندیدن سیستم ایمنی در سحر و افطار رعایت کنند.

«عبدالرحمن روحانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: روزه یکی از عبادات بسیار خوب اسلام است که علاوه بر فواید فراوان روحی، در صورتی که درست اجرا شود، می‌تواند سلامت جسمی فرد را نیز تضمین کند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با اشاره به اینکه فواید بهداشتی و درمانی روزه‌داری از ثمرات فرعی اما حیاتی آن محسوب می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی درست برای تغذیه و توجه به برخی توصیه‌های تغذیه‌ای در ماه رمضان و پرهیز از زیاده‌روی در خوردن، می‌توان علاوه بر کسب برکات معنوی، از فواید بهداشتی روزه نیز بهره‌برداری کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به نکات بهداشتی در ماه رمضان اذعان داشت: با توجه به اینکه روزه گرفتن بدون خوردن سحری بسیار مضر است، روزه‌داران باید برای آسیب ندیدن سیستم ایمنی، اصول تغذیه‌ای را در سحر و افطار رعایت کنند.

 

روحانی تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان و جهت حفظ سلامتی روزه‌داران، تیم‌های بازرسی بهداشت جهت نظارت و کنترل بهداشتی در شهرستان اندیمشک به صورت مستمر انجام می‌شود.

 

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در ماه مبارک رمضان، با شماره تماس ۱۴۹۰ سامانه ویژه رسیدگی به شکایات بهداشتی وزارت بهداشت تماس گرفته و گزارشات یا شکایات خود را اعلام کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با بیان اینکه در مرحله دوم غربالگری كرونا این شهرستان وضعیت تمامی افراد به خصوص افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و بیماران با سابقه دیابت، سرطان و قلبی و عروقی بررسی می‌شود ادامه داد: شهروندان در این مرحله باید با پاسخگویی به تماس سامانه‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، با ماموران بهداشت همکاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان اندیمشک در مرحله اول غربالگری ویروس کرونا با اجرای به‌موقع رتبه بسیار خوبی را در استان کسب کرد یاد آور شد: شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با یک بیمارستان، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۳۳ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه بهداشتی به مردم این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

 

کد خبر 920659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha