حکومت توحیدی با سپردن حکومت به اهلش معنا پیدا می کند

آیت الله دژکام گفت: ظهور توحید و یگانگی خداوند در عرصه اجتماع بشری، تنها با ولایت امکان پذیر است و با سپردن حکومت به و اهل بیت (ع) و اهلش، حاکمیت توحیدی معنا پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آیت الله لطف الله دژکام» امروز یکشنبه (7 اردیبهشت) در دیدار با خادم یاران آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: تلاش خواهران و برادران خادم یار در پیشبرد اهداف دینی و اسلامی ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

 

امام جمعه شیراز افزود: امیدواریم که این تلاش ها مورد قبول «امام رضا(ع) قرار بگیرد زیرا دستورات دینی، بازتاب توحید و وصف کلمه «لا اله الله» است و وجود «امام رضا(ع)» در آموزش توحید و توحید ناب اسلامی نقش ویژه ای داشته است.

 

وی تصریح کرد: ظهور توحید و یگانگی خداوند در عرصه اجتماع بشری، تنها با ولایت امکان پذیر است و با سپردن حکومت به و اهل بیت (ع) و اهلش، حاکمیت توحیدی معنا پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: اگر بخواهیم که توحید وجود داشته باشد باید آن را با ولایت همراه کنیم و اطاعت از ولی فقیه نیز در اجرای توحید گنجانده شده است.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه دست خدا بالاتر از تمام دست ها قرار دارد، بیان کرد: در مسائل بهداشتی، عمل به توصیه های پزشکان و به این معنا نیست که دست خدا بسته است.

 

وی افزود: یک توسل به «امام رضا(ع)» و یک عنایت ائمه معصومین(س) می تواند همه چیز را عوض می کند، اما باز هم موظف هستیم که بر حسب حکم عقلانی هرچه پزشکان و متخصصان می گویند، عمل کنیم اما دست خدا همواره بالاتر از همه دست هاست.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در این ایام دعا و توسل، نباید فراموش کنیم که توسل به ذات اقدس الهی، بالاترین وظیفه ماست و باید از خداوند خیر و عافیت بخواهیم و «امام رضا(ع)» را واسطه قرار دهیم تا خداوند به طور ویژه به ما نگاه کند و بلا از سر ما رفع شود.

کد خبر 920689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha