تشکیل شوراها نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر نظر مردم است

امروز شهرها و روستاهای کشور مستقیم توسط مردم اداره می‌شوند و تشکیل این نهاد نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر نظر مردم بوده و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم ‌حسینی» عصر (۹ اردیبهشت) در نشست ویدئو کنفرانسی با اعضای شوراهای اسلامی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت روز شوراها با بیان اینکه شورا به عنوان یک نهاد مردم سالار جایگاهی است که نظام جمهوری اسلامی توسط آن دموکراسی را تجربه می‌کند، گفت:امروز شهرها و روستاهای کشور مستقیم توسط مردم اداره می‌شوند، تشکیل این نهاد نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر نظر مردم بوده و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است.

 

استاندار خراسان رضوی نظام سلامت اداری در شهرداری و دهیاری‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است که توسط اعضای شورای شهر تصویب شده و در مدیریت شهری هزینه می‌شود.

 

رزم‌حسینی تاکید کرد: هر چه تمرکززدایی و تفویض اختیارات بیشتری صورت بگیرد و شهرها و روستاها توسط مدیران محلی اداره شوند توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

 

وی با اشاره به بانوان عضو در شوراهای استان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نشان داده که جایگاه ویژه‌ای برای بانوان قائل است و بدون هیچ محدودیتی این قشر می‌توانند برای انتخابات مختلف کاندیدا شوند و نقشی را در اداره استان بر عهده بگیرند.

 

استاندار خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم نهاد شوراها تقویت و عملکرد آن‌ها بهتر شود باید بدنه کارشناسی این نهاد تقویت بشود و بر این اساس تحقق این موضوع در حسن اجرا موثر خواهد بود.

 

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه دهیاران استان نقش تعیین کننده‌ای در توسعه روستایی دارند، بیان کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران نقش تعیین کننده‌ای در ارتباط با معین‌های اقتصاد مقاومتی و پیشبرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان دارند.

 

وی افزود: در حال حاضر از نظر شرایط مقابله با کرونا وضعیت نسبتاً مدیریت شده‌ای در سطح استان وجود دارد که نقش شوراها در این زمینه قابل توجه بوده است.

کد خبر 922622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha