روزه یک تعبد همراه با نظم در ریل بندگی الهی است/ روزه‌داری ماه رمضان سبب شرافت و کرامت انسان می‌شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه روزه‌داری ماه رمضان سبب شرافت و کرامت انسان می‌شود، گفت: روزه هم یک تعبد همراه با نظم و یک برنامه‌ دقیق از طرف خداست که نباید در آن تقدیم و تأخیر صورت بگیرد. این نظم عبادی ریل بندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ ظرفیت ماه رمضان به وسعت ملکوت همه عالم است.


امام جمعه موقت تهران افزود: هیچ ماهی همچون ماه رمضان ظرفیت تحمل قرآن و شب قدر را ندارد، همانگونه که هیچ قلبی غیر از قلب پیامبر(ص) توان تحمل نزول قرآن کریم را ندارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب هدایت است، عنوان کرد: تلاوت قرآن کریم باید سبب تفکر و تدبر در آیات آن شود زیرا قرآن نورِ هدایت، مسیرِ هدایت الهی و روزنه‌های سعادت بشری است و سرگرمی نیست، بنابراین مراقب باشید به هنگام تلاوت قرآن از اهل غفلت نباشید.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه، قرآن کریم کتاب بیداری، نجات، درمان، ذکر و آگاهی است، اظهار کرد: قرآن کریم حق و باطل بیان می‌کند، اهلِ حقیقی قرآن باطل و دشمن را می‌شناسد. 
وی با بیان اینکه ماه رمضان فضیلت‌های فراوانی دارد، ابراز کرد: رمضان ماهی است که حرمت دارد، انسان باید در این ماه ریاضت تحمل کند و حتی از چیزهایی که خدای متعال همیشه حلال کرده است استفاده نکند.


حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد:‌ آنچه درباره روزه‌داری ماه مبارک رمضان سبب شرافت و کرامت انسان می‌شود و خدای متعال او را به عنوان میهمان مورد اکرام و احترام قرار می‌دهد روزه‌ای است که در آن «تعبّد» است.
امام جمعه موقت تهران افزود:‌ گنج‌های معنوی و سرمایه‌های ابدی و بهشتی در زمان‌های خاص با تقدیرِ الهی گنجانده شده است و هیچ کسی حق دخل و تصرف در تقدیم و تأخیر آن را ندارد. خدای متعال برای نمازهای واجب وقت قرار داده  برای روزه‌ واجب هم وقت قرار داده است بنابراین انسان باید طبق دستور الهی به این وظایف خود بپردازد.
وی با بیان اینکه خدای متعال هستی را بر مدار نظم آفریده است، گفت: روزه هم یک تعبد همراه با نظم و یک برنامه‌ دقیق از طرف خداست که نباید در آن تقدیم و تأخیر صورت بگیرد. این نظم عبادی ریل بندگی است.

کد خبر 924305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha