ویژه برنامه ‌های  دانشگاه گیلان در ماه رمضان اعلام شد

دانشگاه گیلان امسال نیز مانند سال‌ های گذشته ویژه برنامه‌ های متعددی را برای ماه میهمانی خدا تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان ویژه برنامه های مختلفی را برای ماه میهمانی خدا تدارک دیده است که مهم ترین آن برگزاری مسابقه کتابخوانی فیض زندگی است.

 

این مسابقه کتابخوانی از ۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۳ خرداد سال جاری ادامه دارد.

 

مسابقه کتابخوانی فیض زندگی که از دروس دوره مجازی تفسیر قطره ای قرآن کریم و احکام کاربردی برگزار می شود به نفرات اول تا سوم به ترتیب کارت هدیه یک میلیون ریالی، ۷۵۰ هزار ریالی، ۵۰۰ هزار ریالی و به نفر چهارم و پنجم کارت هدیه ۳۰۰ هزار ریالی اهدا می شود.

 

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به آدرسec.nahad.ir  مراجعه کنند.

 

مسابقه مجازی ماه مبارک رمضان ویژه فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه گیلان از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی در ماه میهمانی خدا است.

 

شعر، نقاشی، دلنوشته و عکاسی با موضوع ماه رمضان، کمک مومنانه و مدافعان سلامت بخش های این مسابقه مجازی هستند.

 

به نفرات برتر هر مقطع مسابقه مجازی ماه رمضان ویژه فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه گیلان جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 

فرزندان اساتید وکارکنان دانشگاه می توانند در یکی از بخش های مذکور شرکت و آثار خود را با نوشتن نام و نام خانوادگی، نام همکار دانشگاهی، مقطع تحصیلی و شماره همراه پدر یا مادر همکار تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ به آدرس الکترونیکی farhangi@guilan.ac.ir و یا به شماره ۰۹۱۱۸۴۷۱۶۲۲ واتساپ کنند.

 

مسابقه حفظ جزء سی ام قرآن کریم دیگر برنامه تدارک دیده شده معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در ماه رمضان است.

 

این مسابقه از سوره مبارکه ضحی تا ناس برگزار می شود و برای سه نفر اول به ترتیب جوایز یک میلیون ریالی، ۸۰۰ هزار ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی در نظر گرفته شده است.

 

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه باید کلمه رمضان  به شناسه@basijgushargh  ارسال کنند.

 

۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت مهلت ثبت نام جهت شرکت دانشجویان در این مسابقه است.

 

همچنین در این ایام مبارک مناجات های ماه میهمانی خدا هر شب راس ساعت ۲۳ از پیج اینستاگرامی hbo.313 پخش می شود.

 

این ویژه برنامه ماه رمضان را هر سال هیئت دانشجویی باقرالعلوم (ع) دانشگاه در مسجد جامع باقرالعلوم (ع) دانشگاه برگزار می کرد که امسال با توجه به شیوع کرونا این برنامه از طریق پیج اینستاگرامی پخش می شود.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان نیز با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در کمک به نیازمندان و افراد کم درآمد جامعه اقدام به جمع آوری کمک ها می کند.

 

«سهم شما از این ماه چقدر است؟» کمپینی است که بسیج دانشجویی راه اندازی کرده و دانشجویان و افراد خیر و نیکوکار می توانند  کمک های خود را به شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۱۱۵۰۹۳۴۸۲۵ به نام علی امرایی واریز و در این امر خیر و پسندیده سهیم باشند.

 

دوره آموزشی تدبر در قرآن ویژه عموم کارکنان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دیگر ویژه برنامه دانشگاه گیلان در ماه رمضان است، این دوره به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

 

این دوره در مدت ۱۸ ساعت و با محوریت کتاب دقایقی با قرآن تالیف حجت الاسلام محسن قرائتی برگزار می شود.

 

علاقمندان جهت ثبت نام و عضویت و دریافت فایل الکترونیکی کتاب به سامانه الکترونیکی معاونت فرهنگی و اجتماعی (بخش آموزش مجازی) farhangi.msrt.ir مراجعه کنند.

 

برنامه جامع مجازی تدبر در قرآن نیز دیگر برنامه دانشگاه گیلان در ماه مبارک رمضان است که به همت معاونت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران و اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

این برنامه با محوریت ختم تدبری قرآن با رویکرد کلیات تدبر در قرآن، ختم تدبری قرآن با محوریت تفسیر المیزان(ویژه خواهران)، ختم تدبری سوره های جزء سی ام قرآن با رویکرد فهم قرآن در دبستان، کارگاه های موضوعات تخصصی تزکیه و تعلیم با رویکرد قرآنی و کارگاه های مجازی مطالعات تخصصی حوزه علوم انسانی با رویکرد قرآنی برگزار می شود.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده جدول زمان بندی کارگاه ها و ثبت نام می توانند به نشانی QuranEtratSchool.ir مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 924824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha