برگزاری مسابقه ملی تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به همت آستان مطهر علوی

آستان مطهر علوی، مسابقه ملی تلاوت قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان عراقی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه ملی تلاوت قرآن کریم را با همکاری مرکز ماهواره این آستان برگزار می کند.

 

«عمار طالب الموسوی» هماهنگ کننده این مسابقه، گفت: پس از اعلام برگزاری این مسابقه در شبکه های ارتباط اجتماعی وابسته به این مرکز قرآنی، بیش از یکصد قاری از این مسابقه استقبال کرد و کمیته داوران این مسابقه به تلاوت شرکت کنندگان برای انتخاب برترین ها گوش داد.

 

الموسوی افزود: این کمیته 45 نفر را از سراسر استان های عراق برای رقابت در مرحله نخست این مسابقه انتخاب کرد. پس از آن، 15 نفر از این تعداد برای شرکت در مرحله دوم آماده خواهند شد.

 

وی ادامه داد: کمیته داوران این مسابقه متشکل از دکتر «فاضل عرام» داور نغمه ها از بغداد، استاد «سراج العبادی» داور صوت از استان واسط، استاد «سید عادل الیاسری» داور قواعد تجوید از نجف اشرف، استاد «حیدر کاظمی» داور وقف و ابتدا از بغداد است.

 

هماهنگ کننده این مسابقه گفت: هر روز یک برنامه از مسابقه تلاوت قرآن کریم با حضور سه شرکت کننده از طریق ماهواره آستان مطهر علوی پخش می شود.

 

این مسابقه در سه مرحله برگزار می شود، مرحله اول، مرحله مقدماتی است که از روز اول ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا روز 15 این ماه مبارک ادامه دارد، مرحله دوم با حضور 15 شرکت کننده از روز 23 ماه رمضان آغاز می شود و روز 27 این ماه پایان می یابد. مرحله سوم این مسابقه نیز روز 28 ماه رمضان با حضور پنج شرکت کننده برگزار می شود و از این تعداد سه نفر به عنوان برگزیده این مسابقه انتخاب می شوند.

کد خبر 925038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha