ضرورت ساماندهی کمک های مردمی به آسیب دیدگان از کرونا

شکراللهی با بیان این که کمک به محرومان در جامعه ما به برکت انقلاب به یک فرهنگ تبدیل شده است بر ضرورت ساماندهی کمک های مردمی به آسیب دیدگان از کرونا تأکید کرد.

«مهدی شکراللهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به نزدیک شدن به لیالی شریف قدر اظهار داشت: در مورد فضیلت شب قدر و اهمیت این شب می توانیم به روایتی از رسول خدا بسنده کنیم؛ رسول الله(ص) فرمودند: «مَن قامَ لَيلَةَ القَدرِ إيماناً وَ احتِساباً ، غُفِرلَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ» یعنی هر كه از روی ايمان و برای رسيدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏ اش آمرزيده می شود.

 

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه در ادامه با اشاره به ماه رمضان به عنوان زمان تحقق رزمایش همدلی و مواسات اظهار کرد: هنگام رویت هلال رمضان دستهای مبارک را بلند می کرد و هفت چیز را از خدا خواست: «اللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَ الْإِيمَانِ وَ السَّلَامَةِ وَ الْإِسْلَامِ‏ وَ الْعَافِيَةِ الْمُجَلِّلَةِ وَ الرِّزْقِ الْوَاسِعِ وَ دَفْعِ الْأَسْقَامِ».

 

وی افزود: خواسته های پیامبر اکرم(ص) در این روایت، امن و امنیت،(جامعه و جانی و مالی)، ایمان، سلامتی، اسلام، عافیت و تندرستی، رزق و روزی وسیع، و بر طرف شدن دردها و ناملایمات و مشکلات فردی و اجتماعی است و در واقع حضرت به عنوان مهمترین نیازهای جامعه بشری در هر زمان مطرح کرده است، یعنی عافیت دین و دنیا و زندگی و آخرت مهم است و باید تامین کرد و ما می توانیم این خواسته ها را در شب قدر نیز مطرح کنیم.

 

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه با بیان این که امروزه هم این نیازها مطرح است، گفت: لذا این خواسته ها باید پر رنگ تر از خداوند متعال بخواهیم، به ویژه مورد هفتم با توجه به مشکلی که در جامعه جهانی و بشری و جامعه خودمان به وجود آمده و روی خیلی از کارها و برنامه ها اثر گذاشته، باید یک همت جمعی داشته باشیم.

 

شکراللهی عنوان کرد: در حقیقت در ارتباط با موضوع کرونا و گرفتاری مردم دو تا بحث است؛ اول بحث مقابله با این مشکل است که لازمه اش برنامه ریزی مسئولان و رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی است و دوم اثر منفی ای که این ویروس بر روی کسب و کار و زندگی خیلی ها گذاشته است.

 

وی بیان داشت: حالا باید چه کرد؟ و چه وظیفه ای داریم؟ این را میدانیم که دولت یه طرف قضیه است و به تنهایی توان رسیدگی به چنین خانواده های با این گستردگی را ندارد، اما مهمتر این است که ما به عنوان یک مسلمان و یا به عنوان یک انسان چه وظیفه ای در مقابل این افراد و این مشکل داریم؟

 

این پژوهشگر اخلاق و تربیت اسلامی با تأکید بر این که همه ما نسبت به اطرافیان خود وظیفه داریم، گفت: روایتی که زمینه حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا شد، سخن رسول خدا (ص) است که می‌فرماید: «من‏ أصبح‏ و لم‏ يهتم‏ بامور المسلمين فليس بمسلم‏»، این یعنی نباید با توجه به غم و یا مشکل برادر مسلمان و هم وطن مان شب راحت خوابمان ببرد.

 

وی تصریح کرد: البته الحمدلله در جامعه ما به برکت انقلاب این مسأله یک فرهنگ شده که در چنین مواقعی گاهی برخی از افراد خیلی کار زیبا و قشنگی انجام می دهند؛ این به این معناست که مسئولین باید زمینه کمک مردم را فراهم کنند، چون خیلی ها میخواهند کمک کنند اما نمی دانند که چه کاری باید انجام بدهند و به کجا باید کمک کنند.

کد خبر 927086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha