هیئت‌های مذهبی و مساجد برگزاری مراسم شب‌های قدر را به‌صورت مجازی برگزار کنند

حجت‌الاسلام فردآقایی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برنامه‌های تجمع‌محور، به مساجد، مراکز دینی و هیئت‌های مذهبی ابلاغ شده، مراسم شب‌های قدر را به‌صورت مجازی برگزار کنند.

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، پیرامون برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و امتداد آن تا شب‌های قدر و ممنوعیتی که در خصوص برنامه‌های تجمع‌محور وجود دارد، سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به فضای موجود، اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های تحت امر مقام معظم رهبری و متولی امور دینی و مذهبی در سطح کشور، برنامه‌ریزی خود را برای برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر به سمت فضای مجازی آورده و 2 برنامه را به شکل ویژه در این خصوص دنبال می‌کند.

 

وی اضافه کرد: در این راستا به هیئت‌های مذهبی و مراکزی که سال‌های گذشته نسبت به برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر اقدام می‌کردند، ابلاغ شده تا جایی که امکان‌پذیر است این مراسم‌ها را به شکل آنلاین و زنده از صفحات اینستاگرام و آپارات اجرا کنند.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به اهمیت برگزاری این مراسم‌ها و مجالس تاکید داشتند و از مسئولان دولتی، هیئت دولت و ستاد ملی مدیریت کرونا خواسته‌اند که در این خصوص چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود چرا که نه تنها مردم نیازمند برگزاری این‌گونه مراسم‌ها هستند بلکه فضای عمومی جامعه نسبت به مقوله دعا در این شب‌ها محتاج است.

 

وی از راه‌اندازی پویش «عبادت خانوادگی» به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، پیرو فرمان مقام معظم رهبری خبر داد و عنوان کرد: این پویش با توجه به اینکه خانواده‌ها در این ایام نمی‌توانند در مجالس ذکر و دعا در مساجد و هیئت‌های مذهبی حضور پیدا کنند و از طرفی نیازمند مجالس دعا، تضرع و توسل به اهل‌بیت (ع) هستند، راه‌اندازی شده است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در این پویش هر کسی در این ماه به همراه خانواده خود بتواند مجلس دعا، توسل و عبادت خانوادگی برگزار کند، ضمن اینکه اثرات و برکات خوبی برای او و خانواده‌اش خواهد داشت، می‌تواند تصاویر خود را اعم از عکس و  فیلم برای این پویش ارسال کند.

 

وی با بیان اینکه در پایان به کسانی که بهترین کیفیت را در برگزاری این مجالس و مراسم‌ها داشتند، جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود ابراز کرد: این چند روز باقی‌مانده از ماه رمضان، به خصوص شب‌های قدر فرصب بسیار مناسبی برای تشکیل چنین محافلی در سطح خانواده است.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی اذعان داشت: با توجه به اینکه خانواده‌ها محدودیت حضور در مجالس شب‌های قدر را در مساجد و مراکز دینی دارند، توصیه می‌شود با توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در منازل خود به همراه خانواده این محافل را تشکیل دهند و عبادت خانوادگی را رقم بزنند.

 

کد خبر 927644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha