زندگی امام علی (ع) بهترین الگو برای سیاستمداران امروز جهان اسلام است

حجت‌الاسلام فواضلی‌مطلق با بیان اینکه زندگی اجتماعی و سیاسی امیرالمومنین (ع) بهترین الگو برای سیاستمداران امروز جهان اسلام است گفت: مطمئنا اگر همه ما به این نتیجه برسیم که جهان موجود دار فانی است همانند امیرالمومنین رفتار خواهیم کرد.

«حجت‌الاسلام سید هاشم فواضلی‌مطلق» در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: اگر بخواهیم در خصوص فضیلت‌های امیر المومنین (ع) سخن بگویم می‌توانیم به گفته عبدالله بن عباس استناد کنیم که می‌گوید اگر تمامی دریاها مرکب و همه درختان قلم و همه ملائک و جن و انس نویسنده شوند نمی‌توانند فضایل امام علی (ع) را یادداشت کنند.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه برای این امام والامقام همین کفایت می‌کند که محل ولادت وی خانه خدا و محل شهادت ایشان نیز خانه خدا است افزود: در مورد شخصیت بزرگ امیرالمومنین (ع) حتی دشمنان ایشان اذعان می‌دارند که علی بن ابی‌طالب شخصی بی‌بدیل برای بشریت است.

 

وی با بیان اینکه حسن اخلاق امام علی (ع) با دوست و دشمن زبانزد است اضافه کرد: همه یاران امیرالمومنین (ع) عنوان می‌کنند که ایشان در عین خلافت و برزگی بر جامعه اسلامی همانند انسان‌های عادی می‌زیست و این مهم بهترین الگو بای دولتمردان است که برای آشنایی با درد مردم همانند آنها زندگی کنند تا بهتر از احوال عموم مردم با خبر شوند.

 

حجت‌الاسلام فواضلی‌مطلق با اشاره به اینکه در جنگ جمل نقل شده است هنگامی که  امام علی (ع) بر دشمنان پیروز شد، دشمنان خود را بخشید و تنها آنها از خود دور کرد ادامه داد: شخصی که در راس حکومت اسلامی است غیر از چنین اخلاقی از او نباید سر زند تا دشمنان اسلام را به سوی این دین مبین هدایت کند.

 

وی به هفت ویژگی مهم در خلصت امام علی (ع) از زبان پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و اذعان داشت: این ویژگی‌ها عبارتند از اولین ایمان آورنده به دین اسلام، در خانه خدا متولد شدن، وفادارترین شخص در لیله‌المبیت، اولویت داشتن امر خدا بر کارهای دیگر، عدالت، بصیرت و آشنا بودن با درد مردم است ودر ادامه پیامبر (ص) می‌فرماید هیچ‌کس نمی‌تواند به این مرتبه از بزرگی در زمین نائل آید.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه زندگی اجتماعی و سیاسی امیرالمومنین (ع) بهترین الگو برای سیاستمداران امروز جهان اسلام است تصریح کرد: مطمئنا اگر همه ما به این نتیجه برسیم که جهان موجود دار فانی است همانند امیرالمومنین رفتار خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در روایتی مشهور امام علی (ع) دنیا را سه طلاق کرده بود و این بدان معنی است که دنیا هیچ ارزشی نزد ایشان نداشت ابراز کرد: امام علی (ع) بهترین سرلوحه برای اقشار مختلف جامعه است و امیداوریم که خداوند توفیق خدمت و بقا در راه ولایت را به ما عنایت فرماید.

 

کد خبر 927979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha