برای استجابت دعا باید از حرام و حق‌الناس پرهیز کرد

آیت الله جاودان گفت: برای استجابت دعا باید از حرام و حق‌الناس پرهیز کرد؛ کسانی می‌توانند در شب قدر توبه واقعی داشته باشند که با ولایت اهل‌بیت(ع) همراه باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» بامداد چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به مناسبت لیالی قدر در قالب فضای مجازی در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: در این شب قدر از خداوند عافیت در دنیا و آخرت را طلب کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا، عنوان کرد: با این شرایط اهمیت این درخواست بهتر درک می شود بر همین اساس یکی از دعاهای شب قدر ما باید عافیت دنیوی و اخروی باشد.

وی با استناد به آیات و روایاتی از ائمه معصومین(ع) بیان کرد: مؤمنان و محبان اهل‌بیت(ع) باید مراقب اعمال صالح خود باشند که با یک رفتار نادرست آن را از دست ندهند و همانند همانند آن زنی نباشند که بافته‌های مستحکم خود را نقض می‌کرد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه در قیامت به همه اعمال و رفتار انسان رسیدگی می شود، ابراز کرد: هرکس اهل بدرفتاری با دیگران یا با بی‌احترامی به والدین باشد هر خیری که در شب قدر به دست آورده را از دست می‌دهد.

استاد حوزه علمیه افزود: غیبت اعمال نیک انسان را از بین می برد، غیبت‌کننده باید روز قیامت از اعمال نیک خود به غیبت شونده بدهد یا اگر عمل نیک نداشت از گناهان غیبت شونده را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: یکی از اعمالی که باید در دنیا جبران شود حق‌الناس است زیرا در قیامت هیچ کس بر دیگری گذشت نمی‌کند.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه استناد به حدیثی از امیرمومنان امام علی(ع) بیان کرد: در دنیا خیری نیست مگر برای دو نفر نخست کسی که اهل انفاق است و دیگری کسی که به جبران گذشته خود مشغول است؛ انسان با هر انفاق و خدمت‌رسانی به مردم صاحب خیر و سبب افزایش اعمال نیک خود است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انفاق و خدمت به مردم سبب استحکام شخصیت انسان شده و او را در قیامت از وحشت و هراس قیامت در امان نگه‌ می‌دارد، خاطرنشان کرد: برای استجابت دعا باید از حرام و حق‌الناس پرهیز کرد؛ کسانی می‌توانند در شب قدر توبه واقعی داشته باشند که با ولایت اهل‌بیت(ع) همراه باشند.

 

 

کد خبر 928189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha