مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه شفت برگزار می‌شود

رحیمی گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم شب قدر در بقاع متبرکه شهرستان شفت برگزار می‌شود.

«حمید رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شفت با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و هماهنگی با ستاد متناظر آن در استان، مساجد و بقاع متبرکه، مجاز هستند مراسم شب‌های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود ۲ساعت برگزار کنند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی افراد شرکت کننده در این مراسم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را در این شب‌ها رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است گفت: در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

 

رحیمی تصریح کرد: به هیات امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه اعلام شده که رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان الزامی است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی از سوی هیئت امناء بقاع متبرکه و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر باید صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب قدر در بقاع متبرکه ممنوع است اظهار کرد: مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر ۲ساعت است و حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد.

 

رحیمی با بیان اینکه افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند افزود: این مصاحبه به عنوان ابلاغ و دستور اداری است و عمل به این موارد توسط  هیئت‌های امنا و خادمین و دیگر فعالان بقاع و...الزامی است.

کد خبر 928525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha