قلب شب قدر ولایت است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: قلب و جان شب قدر ولایت است و در واقع تقارن شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام با این شب، بیانگر اهمیت تعمیق پیوند ما با ولایت می باشد.

حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: قلب و جان شب قدر ولایت است و در واقع تقارن شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام با این شب، بیانگر اهمیت تعمیق پیوند ما با ولایت می باشد.

 

امام جمعه آسمینون اظهار کرد: از ادله محکم بر وجود مبارک امام زمان (عج)، سوره مبارکه قدر است زیرا در این سوره به صراحت آمده است که هر سال در شب قدر ملائکه فوج فوج بر زمین آمده و محضر ولی خدا می رسند حال که در زمان ما از وجود پیامبر اکرم (ص) بهره مند نیستیم پس طبق آیات صریح سوره قدر، ملائکه بر وجود نازنین امام زمان (عج) نازل می شوند.

 وی اضافه کرد: لازم است که در این شب ها علاوه بر توجه فوق العاده به ذات پروردگار متعال توجه ویژه ای نیز به ولایت داشته باشیم و معرفت مان را نسبت به خداوند متعال، اهل بیت علیهم السلام و مخصوصا امام زمان (عج) افزایش دهیم.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: مقدرات و سرنوشت یک سال آینده انسان در این شب ها تعیین می شود و بنابر روایات شب نوزدهم شب رمضان شب تقدیر، شب بیست و یکم شب تصویب و شب بیست و سوم شب امضا مقدرات است و ملائکه در این شب پرونده ما را برای تایید محضر امام زمان (عج) می برند.

امام جمعه آسمینون ابراز کرد: شب قدر، شب خودشناسی است و باید در این شب تفکر کنیم که در سال هایی که از عمر ما گذشت چگونه بنده ای برای خداوند متعال بوده ایم.

وی عنوان کرد: چه خوب است که همگی از فرصت باقی مانده شب های قدر برای ارتباط بیشتر با خداوند، انس و تدبر در قرآن کریم بهره ببریم و فرصت بی بدیل و بی نظیری است برای این که دعا کنیم تا  بتوانیم بهتر خودمان، خداوند متعال و امام زمان (عج) بشناسیم.

حجت الاسلام احمدی نیک افزود: در قرآن کریم و در روایات اهل بیت علیهم السلام به اهمیت شب قدر بسیار تاکید شده است و یکی از وجوه عظمت شب قدر این است که خداوند متعال قرآن کریم را به یکباره بر پیغمبر اکرم (ص) نازل کرد.

امام جمعه آسمینون بیان کرد: در ماه رمضان سفره برکات الهی گسترده است و هر کس می تواند به اندازه توان خود از برکات این ماه بهره ببرد و در روایات است که امام صادق علیه السلام در خصوص اهمیت شب قدر فرمودند؛ قلب و جان ماه رمضان شب قدر است، شبی که فضیلت آن از هزار ماه عبادت بالاتر می باشد.

وی ادامه داد: طبق محاسبه اعداد و ارقامی هزار ماه معادل ۸۳ سال است و کسی که بتواند در شب قدر با خداوند متعال ارتباط قلبی و معنوی برقرار کند به اندازه ۸۳ سال، از عبادت در این شب فیض برده است.

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: قرآن کریم و اهل بیت علیهم به عنوان ۲ یادگار از پیامبر اکرم (ص) هستند که باید در لیالی قدر پیوندمان را با آنها عمیق تر کرده و گسترش دهیم.

امام جمعه آسمینون تاکید کرد: بیاییم در این شب ها برای فرج حضرت، دفع بلای کرونا از عالم به ویژه ملت ایران و سربلندی کشورمان و طول عمر با برکت مقام معظم رهبری دعا کنیم تا پرچم این نظام اسلامی به دست صاحب اصلی آن برسد.

وی اظهار کرد: خداوند را شاکریم و سپاسگذار هستیم که بعد از گذشت قریب ۳ ماه که اماکن مذهبی و مساجد به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسته شده بودند، مجددا بازگشایی شده و این فرصتی است برای مومنین ولو به صورت محدود از فضای معنوی مساجد بهره ببرند.

وی در خاتمه عنوان کرد: نماز جمعه هفته گذشته در مناطق سفید و بخش آسمینون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و این هفته نیز برگزار می شود و همچنین مراسم شب نوزدهم قدر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و ان شاءالله مراسم ۲ شب باقی مانده از شب های قدر نیز برگزار می شود.
 

کد خبر 928590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha