امام علی(ع) حلال مشکلات عالم است

رئیس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: اخلاق، مرام و سجایای امیرالمومنین (ع) آنقدر زیبا است که معارف و سبک زندگی آن حضرت در زندگی ها الگو قرار بگیرد.

حجت الاسلام مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند نام علی بردن، یاد علی بودن و رعایت مرام علی در زندگی بالاترین عبادت است.

 

 

رئیس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان رفسنجان افزود: امروز که وضعیت نابسامانی دامنگیر عالم شده و مردم با مشکلات خانوادگی، اعتیاد، طلاق، خشونت، آسیب های اجتماعی و ... مواجه هستند می توانند اخلاق و معارف امام علی (ع) را در زندگی الگو قرار دهند و بهره مند شوند که امام علی (ع) حلال مشکلات عالم است.

 

 

وی ادامه داد: جایگاه امام علی(ع) در شب قدر ( شب 21 ماه رمضان) بر فضیلت و عظمت این شب افزوده است، در این شب عالم تشیع یتیم شد.

 

 

 

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: پیامبر اسلام به حضرت علی (ع) فرمودند که ای علی بر منبر برو و به مردم بگو که آگاه باشید هرکس بر والدین خود جفا کند مورد لعنت خدا قرار می گیرد، هر بنده ای از مولایش بگریزد به لعنت خدا گرفتار می شود و هر کس در مزد و اجرت کارگری ستم کند مورد لعنت خداوند قرار می گیرد.

 

 

 

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) هدف از بیان مطالب ذکر شده به امام علی (ع) را چنین تشریح کرد؛ بدان که من و تو پدر امّت و مردم هستیم هر کس حق ما را ادا نکرد به گونه ای به ما ظلم کرده است، بدان که من و تو به عنوان مولای مردم هستیم هرکس حق و حقوق ما را به جای نیاورد مورد لعنت خدا قرار می گیرد، بدان که تو به عنوان اجیر این مردم هستی و به نوعی مردم به ما عنایت ویژه دارند.

 

 

این مسئول بیان کرد: شب قدر پرفضیلت ترین شب ها است و مردم در این شب در زمان کنونی و وجود بحران کرونا با شروط خاصی در مساجد یا خانه خود بهره مندشوند و این شب از هزار ماه بهتر است.

 

 

وی افزود: مردم شب قدر را قدر بدانند و احیای این شب را با رعایت دستورات جامعه پزشکی و پروتکل های بهداشتی با حضور خود در مساجد انجام دهند؛ در رفسنجان اولویت برگزاری آئین احیای شب های قدر در مساجدی است که حیاط دارند و در فضای باز مساجد  مردم می توانند به راز و نیاز با خدا بپردازند.

 

 

 

حسنی ادامه داد: تعدادی مساجد فاقد حیاط هم هستند که متقاضی برگزاری آئین شب های احیا هستند که در این مساجد هم باید نکاتی را رعایت کنند از جمله اینکه یک چهارم جمعیت ظرفیت مسجد با فاصله گذاری اجتماعی می توانند در مسجد حاضر و آیین را به جا بیاورند و پوشیدن ماسک و دستکش و به همراه داشتن مُهر و سجاده، قرآن و مفاتیح الجنان شخصی الزامی است و در این شب ها پذیرایی و نذورات در مساجد ممنوع است.

 

 

 

کد خبر 928756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha