برگزاری مراسم شب قدر به صورت اینترنتی در وایقان

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) گفت: حال که مانند گذشته شرکت در مساجد به دلیل خطر ابتلا به کرونا مقدور نیست؛ می توانیم با استفاده از فضای مجازی مساجد را به خانه‌هایمان ببریم. 

«سجاد نعیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اهمیت جماعت در مراسمات و آئین‌های مذهبی، گفت: دین مبین اسلام به اتحاد و باهم بودن ارزش فوق‌العاده‌ای قائل است، مثلا ثواب نماز جماعت صدها برابر نماز فراداست و امروز گرچه با بحران جهانی کرونا، اجتماعات مغایر با سلامت عمومی شناخته شده اما می‌توان با تشکیل مراسمات مذهبی برخط یا آنلاین همگی در خانه یا محل کار خود باهم و  به صورت همزمان جمع شویم.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا(ع) وایقان از توابع شهرستان شبستر در تکمیل توضیحات خود با تاکید به ضرورت استفاده از امکانات روز در عرصه‌های مذهبی، افزود: کانون‌های مساجد به عنوان مراکز فرهنگی مذهبی، باید پیشرو این راه باشند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، معضل تعطیلی مساجد و مراسمات مذهبی را به فرصتی جدید برای خلق روش‌های نو در تبلیغ اسلام، تبدیل کنند.

 

وی با اشاره به جو سنتی منطقه شبستر و مردمان دیندارش، گفت: بیشتر مومنین اغلب عادت دارند مراسمات ماه مبارک رمضان و بخصوص شبهای قدر را در مسجد محله یا روستای خود شرکت کنند و در این راستا به همت بچه‌های کانون سیدالشهدا تصمیم گرفتیم از اول ماه مبارک رمضان مانند سال‌های گذشته تمامی برنامه‌های مختص این ماه را اعم از دعای جوشن کبیر - سخنرانی و مراسم شبهای قدر و... را در مسجد با حضور تعدادی محدود برگزار کنیم و برای جلوگیری از خطر شیوع کرونا به صورت زنده در کانال مختص اهالی وایقان انتشار دهیم.

 

نعیمی با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم از این طرح و ثمرات معنوی آن در پر کردن صحیح خلاء موجود، اضافه کرد: در کنار برگزاری مجالس دعا و سخنرانی آنلاین که این روزها با بازدید قابل توجهی از اهالی روبروست‌؛ توانستیم نکات بهداشتی مانند ضرورت رعایت پروتکل‌های نظام سلامت و اجتناب از برپایی میهمانی‌های افطار و نظایر آن را در جهت بالابردن سطح آگاهی عمومی به شرکت کنندگان متذکر شویم.

 

او در پایان مصاحبه با تشکر از همکاری صمیمانهء مردم در اجرای پویش در خانه بمانیم و نیز طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار داشت: در راستای قطع زنجیره انتقال در کنار اجرای سنت انفاق و اطعام، قصد داریم با جمع آوری هزینه افطاری‌های اهالی وایقان به صورت منسجم بخشی از اقلام ضروری خانواده‌های نیازمند را مانند (برنج - روغن - مرغ - قند و چای و نظایر آن) در قالب رزمایش کمک مومنانه، تامین کنیم.

کد خبر 928786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha