آشنایی با نخستین امام شیعیان در «علی در کلام علی(ع)»

کتاب « علی در کلام علی(ع)» نوشته حجت الاسلام قدرت الله ابراهیمی از سوی انتشارات بهار دلها برای یازدهمین بار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب « علی در کلام علی(ع)» نوشته «حجت الاسلام قدت الله ابراهیمی» در آستانه سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) برای یازدهمین بار از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شد.

 

کتاب « علی در کلام علی(ع)» مشتمل بر 88 صفحه است و عناوین فصول آن عبارتند از: جایگاه امام علی(ع) نزد خدا، وارث پیامبر(ص)، دعای پیامبر(ص) در حق علی (ع)، ایمان امام علی(ع)، علم امام علی(ع)، علی (ع) و قرآن، راه بهشت، پیشوای مومنین، عبادت امام علی(ع)، تواضع امام علی(ع)، شجاعت امام علی(ع)، عدالت امام علی(ع)، مظلومیت امام علی(ع)، سکوت امام علی(ع)، صبر امام علی(ع)، ساده زیستی امام علی (ع)، یاران بی وفا، ولایت امام علی (ع)، دوستداران امام علی (ع)، دشمنان امام علی (ع)، حکومت امام علی(ع)، شفاعت امام علی(ع) و شهادت امام علی (ع).

 

در مقدمه این کتاب آمده است: موهبت الهی اسلام به عنوان تنها دین مطلوب خداوند پیده شگرفی بود که نقش سازنده ای در زندگی داشته است. واکنش ها، تعامل ها و تقابل ها با آن مسیر پر فراز و نشیبی را رقم زد. گاه همچون غباری مسیر را برای ما مشتبه ساخت و گاه به دست کسانی پرده را از اسرار آن گشوده شد که وسیله تقرب ما به خدا گشتند. این ودیعه الهی به حضرت رسول (ص) سپرده شد و حق از پس کلام دلنشین و مهربان ایشان آشکار شد اما تغییرات سیاسی در جهان اسلام و تحولات اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به همراه اورد و مسیر آنرا بار دیگر مشتبه ساخت. پیامبر اکرم(ص) برای رهایی امت خود از گمراهی ، محرم اسراری را پرورده بود که همدم نجواها و اسرار و پاره تنش بود. خود در کامش شیر ریخته بود و فضایل اخلاقی را به او تعلیم داده و حلاوت وحی را در جانش سر ریز کرده بود.

 

در بخشی از کتاب« علی در کلام علی(ع)» می خوانیم: امیرالمومنین(ع) می فرمایند«حقیقت بینی من با من است. نه حق را از خود پوشیده داشته ام و نه بر من پوشیده بوده است. در فراز دیگری می فرمایند« من بر گمراهی که آنان به سر می برند و هدایتی که خود از آن برخوردارم از جانب خود دارای بصیرت و از جانب خداوند دارای یقین هستم. امیرالمونین علی (ع) می فرمایند« آگاه باشید که اینک شیطان هواداران خود را گرد آورده و نیروهای سواره و پیاده اش را فراخوانده است در صورتی که بینش من همواره همراه من بوده است و هرگز حقایق را بر خود مشتبه نساخته ام و حقیقت نیز بر من مشتبه نشان داده نشده است.نه خود را فریب داده ام و نه فریب خورده ام.

 

گفتنی است، کتاب« علی در کلام علی(ع)»نوشته «حجت الاسلام قدرت الله ابراهیمی» مشتمل بر 88 صفحه در آستانه سالروز شهادت حضرت امیرالمونین(ع) برای یازدهمین بار در شمارگان 5000 نسخه در قطع رقعی با قیمت 7000 تومان از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

 

کد خبر 928970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha