غذای اصلی رمضان در شب قدر بر سفره رمضانیه قرار می گیرد/ علت بی اشتهایی معنوی در رمضان

حجت الاسلام بابامحمدی گفت: غذای اصلی مهمانی عظیم رمضان، مائده ای است که در لیالی قدر بر سفره رمضانیه قرار می گیرد.

حجت الاسلام «شهاب الدین بابامحمدی» ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: وجود شب قدر از موارد قطعی است و در قرآن کریم و روایات به شب قدر اشاره شده  و حتی در قرآن کریم سوره ای به نام قدر وجود دارد.

 

امام جمعه سرخنکلاته با بیان اینکه شب قدر شب انسان کامل و امام حی است، ادامه داد: در این شب تمامی مقدرات اهل زمین بر انسان کامل و امام حی نازل می شود.

 

وی بیان کرد: رسول گرامی اسلام از اصحاب خود سؤال کردند تقدیرات هر سال در شب قدر  بر چه کسی نازل می شود که اصحاب پاسخ دادند به شما یا رسول الله، پیامبر اسلام دوباره از اصحاب پرسیدند:«آیا شب قدر بعد از من هم ادامه دارد که اصحاب گفتند: آری، سپس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از اصحاب سوال کرد آن وقت تقدیرات بر چه کسی نازل می شود که اصحاب پاسخ دادند ما نمی دانیم، در این وقت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) به وجود امام علی(علیه السلام) اشاره کردند و فرمودند بر قلب این شخص نازل می شود و بعد از علی(علیه السلام) بر فرزندان او و بر ائمه اطهار(علیه السلام) نازل خواهد شد.

 

حجت الاسلام بابامحمدی با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم نعمت شب قدر را از ما نگیرد، افزود: مردم در شب قدر بر نصایح ائمه(علیه السلام) توجه کنند و آنها را سرمشق خود قرار دهند.

 

امام جمعه سرخنکلاته تصریح کرد: دهه سوم ماه مبارک رمضان به لیالی قدر معروف است و تمامی مائده هایی که خداوند در دو دهه اول بر سفره رمضانیه قرار می دهد پیش غذا است و غذای اصلی مهمانی عظیم رمضان مائده ای است که در لیالی قدر در سفره رمضانیه گذاشته می شود به همین دلیل شب قدر را برابر با یک هزار ماه می دانند.

 

وی با بیان اینکه باید خود را برای استفاده بهتر از دهه آخر ماه رمضان آماده کنیم، ابراز داشت: رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در دهه آخر ماه رمضان بستر خواب را جمع می کرد و شب زنده داری و تهجد مشغول بود.

 

حجت الاسلام بابامحمدی، غسل، نماز مخصوص شب قدر، مراسم قرآن به سر را از جمله اعمال شب قدر برشمرد و یادآور شد: مهمانی رمضان بسیار عظیم و سفره رمضانیه بسیار رنگین است و خداوند متعال به عنوان میزبان ضیافت الهی نیز تمام سعی و تلاش خود را برای نهایت رسیدگی به مهمانان داشته است اما گاهی اوقات مشکل از مهمان است و آن هم مشکل بی اشتهایی معنوی است.

 

امام جمعه سرخنکلاته تصریح کرد: اگر بی اشتهایی انسان نسبت به معنویت و فضائل و برکات ماه رمضان برطرف شود بهره های انسان از این ماه پربرکت کامل می شود.

 

وی با بیان اینکه مشکل بی اشتهایی معنوی بندگان در سفره پربار رمضان مشکل عمده و اساسی که در برخی افراد مشاهده می شود، یادآور شد: بی اشتهایی معنوی برخی افراد در ماه رمضان طوری است که حتی حال بیداری در زمان سحر را ندارند حال آنکه سحرخیزی و بیدار شدن در سحرگاهان، استغفار و توبه کردن امری ارزشمند است.

 

حجت الاسلام بابامحمدی تأکید کرد: انسان باید کاری کند که مشکل بی اشتهایی معنوی خود را در ماه پربرکت رمضان حل کند و در صورت تحقق این مهم امکان بهره مندی از فضائل ماه رمضان را به دست می آورد.

 

کد خبر 929257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha