ندای «الغوث الغوث» زمینیان به گوش عرشیان رسید

همزمان با سومین شب قدر ندای «الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب» زمینیان به گوش عرشیان رسید.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: در طول سال، ساعت‌ها، روزها، شب‌ها و ماه‌ها و اساساً زمان‌هایی است که در این میان برخی از این زمان‌ها به واسطه عنایت و توجه خداوند دارای اهمیت، شرافت و عظمت ویژه‌ای هستند. یکی از این زمان‌ها شب قدر است.

 

در دین اسلام، این شب با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است. لیلة‌القدر شب نزول کامل‌ترین کتاب آسمانی یعنی قرآن است. شب قدر؛ شبی است که به گفته بزرگان عبادت در آن شب اگر خالصانه باشد برابر است با بیش از سی هزار شب.

 

شب قدر؛ شبی است که آدمی راه طولانی سیرالی الله را یک شبه طی می‌کند و در این شب آدمی بهتر می‌تواند به تهذیب نفس بپردازد چرا که در این شب شیاطین در اسارتند و انسان‌ها از شر وسوسه‌های او تا صبح در امانند.

 

حال همزمان با شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان آئین معنوی و روحانی این شب عزیز، با حضور گسترده مردم در مساجد، مکان‌های مذهبی و زیارتی تک تک شهرستان‌های استان گیلان برگزار شد.

 

دراین شب‌ها نمی‌توان جایی از شهر را پیدا کرد که در خاموشی محض به سر برد بلکه ندای «الغوث الغوث خلصنا من النار یارب» مومنان سکوت شب را می‌شکند و همه از کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان دست‌هایشان رو به آسمان بلند است و حاجات و نیازها و مغفرت را از خداوند متعال خواستارند.

 

همه خود را به سایه سار قرآن متصل می‌کنند و زیر سقف تاریک آسمان خدا از پی نور امید و رهایی فریاد «الهی العفو» سر می‌دهند چرا که رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده‌اند:« رمضان ماه رحمت خداست» و قرآن کریم بر افضل بودن شب‌های قدر از هزار ماه تاکید کرده است.

 

ساعت 12 بامداد و اینجا گیلان، مصلی شهرستان صومعه‌سرا است، مردم این شهرستان از اولین شب قدر در این مکان حضور پیدا کرده‌اند و با خدای خود راز و نیاز و طلب عفو و بخشش می‌کنند.

 

 

* شب‌های قدر بهترین فرصت برای قرب و نزدیکی به خداوند متعال

«ساریه محمدی» با بیان اینکه امشب آمده‌ایم تا حوائج و خواسته‌های خود را پس از ۲۲ روز روزه‌داری از خداوند متعال بخواهیم اظهار کرد: آمده‌ام تا فرشتگان واسطه‌ای بین من و خداوند متعال شوند و سیئاتم بخشیده شود.

 

این بانوی صومعه‌سرایی با بیان اینکه دروازه‌های آسمان الهی در شب‌های قدر بر روی بندگان گناهکار گشوده است افزود: همه بندگان باید از لحظه لحظه‌های این شب باعظمت، بهترین بهره را ببرند.

 

وی با بیان اینکه بیماری کرونا سبب شد تا قدر لحظه لحظه زندگی را بدانیم گفت: شب قدر با همه فضیلتش سبب شد تا ما یک‌بار دیگر در اماکن مذهبی و در چنین مراسم‌هایی حضور پیدا کنیم که امشب وقت تشکر از خدواند است.

 

محمدی با بیان اینکه امیدوارم هر چه زودتر این بیماری از کشور ریشه‌کن شود و مردم به زندگی عادی خود ادامه دهند تصریح کرد: شب‌های قدر بهترین فرصت برای قرب و نزدیکی به خداوند متعال است.

 

این بانوی صومعه‌سرایی با بیان اینکه دعای دسته جمعی قطعا اثر دارد خاطرنشان کرد: چله عظیم قرن که قرائت زیارت عاشورا از نیمه شعبان تا شب ۲۳ ماه مبارک رمضان بود به اتمام رسید و همه امید ما ظهور امام زمان(عج) است.

 

 

*شب‌های قدر اوج معنویت

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» با بیان اینکه شب قدر به دلیل فضای ایجاد شده در ماه رمضان و تنزیل آیات قرآن، مبنی بر گشوده شدن درهای اجابت دعاست اظهار کرد: شب قدر از لحظاتی است که نباید ذره‌ای از آن را به غفلت و جهالت گذراند.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا افزود: در این شب همه فرشتگان به زمین می‌آیند و تا اذان صبح مقدرات یک ساله بشر را رقم می‌زنند و به امضای آخرین ذخیره الهی یعنی حضرت حجت(عج) می‌رسانند.

 

وی با بیان اینکه درهایی که در شب قدر به روی مؤمنان باز می‌شود هیچ زمان دیگری باز نمی‌شود گفت: در همه شب‌ها باب رحمت الهی باز است اما شب قدر که قلب ماه مبارک رمضان است، رزق خاصی دارد که با تمام سال متفاوت است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده شب‌های قدر را اوج معنویت عنوان و تصریح کرد: باید در این شب‌ها توبه کرد، تصمیم به جبران خطاها بگیریم و پشیمان باشیم.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم بیشتر از آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان بهره ببرند اجازه باز شدن مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده است.

 

آری، در سومین شب قدر دست‌ها به سوی آسمان بلند شده و ندای «الغوث الغوث» زمینیان بی‌واسطه به آسمان‌ها روانه شد، شعر عاشقانه بندگی اوج گرفت تا لا بلای جمله «خلصنا من النار یا رب» مقدر کند آنچه بهترین است برای بندگانش.

 

 

 

کد خبر 929307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha