دفاع از مظلوم، منشور زندگی امام علی(ع) است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی دفاع از مظلوم را منشور زندگی مولای متقیان برشمرد و گفت: هر کجا که ندای دادخواهی و کمک یک مظلوم بلند شود، تکلیف همه شیعیان و مسلمانان جهان است که به یاری آن ها بشتابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام اسدالله جعفری» سحرگاه (28 اردیبهشت) در مراسم سوگواری شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که با حضور جمعی از مردم مومن و ولایتمدار در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، امام علی(ع) را امام ارزش های انسانی و الهی برشمرد.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به عظمت شب های قدر، افزود: در شب نوزدهم، مقدرات انسان تعیین می شود، در شب بیست و یکم، تحکیم شده و در شب بیست و سوم ماه رمضان که به احتمال زیاد لیله القدر است، به امضاء می رسد.

 

وی به بیان فضائل اخلاقی مولای متقیان پرداخت و اظهارداشت: ذکر امام علی(ع)، عبادت است، چرا که اگر تمام عبادات جن و انس را در یک کفه ترازو و ایمان علی(ع)، در کفه دیگر باشد، ایمان آن حضرت بر تمام آن ها سنگینی می کند.

 

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، شخصیتی با فضیلت تر از امام علی(ع) در عالم هستی، نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان شیعه آن حضرت باید در تمامی ابعاد زندگی خود به وصیت نامه ایشان مراجعه کنیم، گفت: همه ما باید توسل و عمل به فرائض و دستورات آن حضرت را در این وصیت نامه، به عنوان دو بال برای سعادت بهره بگیریم.

 

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: وصیت نامه امام علی(ع)، تنها مختص به اهل بیت نیست بلکه برای تمام بشریت است و همه انسان ها تا روز قیامت، مخاطبین آن هستند.

 

امام جمعه موقت بجنورد افزود: اولین اصل این وصیت نامه این است که برای خداوند متعال شریک قرار ندهیم و در تمامی امور زندگی باید به خدا توکل کرد، چرا که تنها این ذات باری تعالی است که می تواند مشکلات ما را حل، ما را از تنگناها عبور دهد و خالصانه رزق ما را فراهم کند.

 

حجت الاسلام جعفری نظم در زندگی فردی و اجتماعی را یکی دیگر از ابعاد وصیت نامه اولین پیشوای شیعیان دانست و عنوان کرد: انسان تنها با برنامه ریزی و نظم می تواند به اهداف بلند و آرمان های زندگی خود برسد.

 

وی در ادامه افضل اعمال در شب قدر را از نگاه امام علی(ع)، رجوع به خود و تفکر در اعمال خود برشمرد.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی، همچنین اصلاح ذات البین، رسیدگی به یتیمان، کمک به نیازمندان، مهربانی نسبت به یکدیگر، توجه به نماز اول وقت، تدبر در قرآن و در سایه قرآن زندگی کردن را از دیگر ابعاد مهم این وصیت نامه عنوان کرد.

 

وی در ادامه دفاع از مظلوم را منشور زندگی مولای متقیان برشمرد و بیان داشت: هر کجا که ندای دادخواهی و کمک یک مظلوم بلند شود، تکلیف همه شیعیان و مسلمانان جهان است که به یاری آن ها بشتابند.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: باید دشمن شناس، ظلم ستیز، دشمن ستیز باشیم و انقلاب ما نیز برگرفته از مکتب ظلم ستیز عاشورا است.

 

گفتنی است، این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و قرآن به سر گرفتن ادامه یافت.

 

 

 

 

 

کد خبر 929309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha