بستری شدن ۲۶ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی گلستان/ ممنوعیت نماز عید فطر در مصلی های استان

حق شناس گفت: تقریبا در یک ماه گذشته تعداد بستری بیماران حاد تنفسی در مراکز درمانی گلستان روزانه بین ۲۶ تا ۲۸ نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (چهارشنبه 31 اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلات عید فطر را در پیشرو داریم بنا شد که بوم گردی ها و هتل ها بتوانند با 50 درصد ظرفیت خود را در اختیار مسافران قرار دهند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: همچنین در ستاد استانی کرونا مصوب شد که رستوران ها با 30 درصد ظرفیت بتوانند به کار خود ادامه دهند.

 

حق شناس یادآور شد: با توجه به اینکه آزمون پایه دوازدهم و نهم به صورت حضوری برگزار می شود و در  36 مرکز شبانه روزی دانش آموزان امکان رفت و آمد ندارند بنا شد با تمامی پروتکل های بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان این دانش آموزان شب را در محل مراکز شبانه روزی اقامت کنند.

 

وی با بیان اینکه بازار هفتگی با رعایت پروتکل ها بهداشتی به کار خود ادامه دهند، متذکر شد: تعداد افرادی که در بازار هفتگی فعالیت می کنند در سطح استان 700 نفر است به این بازارها با 50 درصد ظرفیت و رعایت پروتکل بهداشتی  فعالیت خواهند کرد.

 

استاندار گلستان بیان کرد: وضعیت سفید برای شهرهایی که یک بیمار به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت دارند در نظر گرفته می شود و اگر این میزان به دو بیمار برسد از وضعیت شهر سفید خارج خواهد شد اما نمی توانیم به این دلیل فعالیت شهر را تعطیل کنیم.

 

حق شناس ابراز داشت: مصوب شد که اگر تعداد بیماران در شهرهای سفید افزایش پیدا کند برخی از این شهرها را از وضعیت سفید خارج کنیم.

 

وی گفت: در سه ماهه گذشته بازار هفتگی، هتل ها و بومگردی ها تعطیل بود و این افراد مشکل معیشت دارند و این تصمیم در راستای معیشت مردم و با لحاظ نکات بهداشتی در نظر گرفته شد.

 

استاندار گلستان متذکر شد: در خصوص برگزاری نماز عید فطر تصمیم گیری برعهده ستاد ملی کرونا است و امکان برگزاری نماز عید فطر در مصلی های گلستان وجود ندارد و تنها در مساجد برگزار خواهد شد.

 

حق شناس یادآور شد: تقریبا در یک ماه گذشته تعداد بستری بیماران حاد تنفسی در مراکز درمانی گلستان روزانه بین 26 تا 28 نفر است و وضعیت زرد یا سفید شهرستان ها بر اساس معیار ستاد ملی کرونا مشخص می شود.

 

 

کد خبر 930766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha