آرمان فلسطین، اولویت جدی مردم آزادی‌خواه جهان است

حجت‌الاسلام «سعید احمدی» گفت: امروز آرمان مردم فلسطین برای همه مردم آزادی‌خواه جهان، یک مسئله جدی بوده و در اولویت قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در زنجان به آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده اشاره کرد و گفت: خداوند می‌فرماید: یهود و مشرکین، دشمنان اصلی مسلمانان در زمان پیامبر گرامی اسلامی (ص) بودند و بعد از اینکه مکه فتح شد، شاهد شیطنت‌ها و دشمنی‌های یهود علیه مسلمانان در طول تاریخ بودیم.

 

حجت‌الاسلام «سعید احمدی» با اشاره به اینکه رژیم منحوس صهیونیستی دشمن درجه یک جامعه اسلامی و حتی بشریت است، ادامه داد: این رژیم نژادپرست، کودک‌کش و غاصب موجب مشکلات بسیاری برای بشریت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین صرفاً یک مسئله اسلامی نیست، بلکه مسائل انسانی را نیز دربرمی‌گیرد، افزود: اگر به این موضوع نگاه انسانی، دینی و اعتقادی داشته باشیم، مسئله فلسطین خود را نشان خواهد داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به حساسیت‌های مسئله فلسطین و قدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به این روز اختصاص دادند.

 

حجت الاسلام احمدی با تاکید براینکه همه مسلمانان در اقصی‌نقاط جهان برای حفظ آرمان مردم فلسطین و مسئله قدس در راهپیمایی حضور می‌یابند تا این روز به خاطر مسلمانان مظلوم فلسطین احیا شود، افزود: در همین راستا هر سال در همه نقاط جهان و حتی در کشورهای غیراسلامی و کسانی که آزادی‌خواه بوده و به دنبال احیای حقوق واقعی بشر هستند، این روز را به یاد مردم فلسطین، حرکت‌هایی را در کل دنیا انجام می‌دهند.

 

به گفته وی، در ایران اسلامی نیز که نقطه شروع این حرکت بوده، هر ساله مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدر حضوری باشکوه و مثال‌زدنی پیدا می‌کنند.

 

این مقام مسئول به شرایط ایجاد شده از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم حضور جدی برای احیای این روز داشته باشیم، فضای مجازی است، لذا با هر ابزاری که بتوانیم در فضای مجازی و در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین قدمی را برداشته و حرکت کنیم.

 

به گفته وی، این اقدام به نوعی زنده نگه داشتن آرمان مردم فلسطین و یکی از محکمات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است که باید در چنین شرایطی مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی این بار نیز حمایت خود را که در طول چهار دهه گذشته به صورت فیزیکی انجام می‌دادند، به صورت مجازی به انجام خواهند رساند و آرمان امام راحل را زنده نگاه خواهند داشت.

کد خبر 931010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha