اهدای ۵۷۸ واحد خونی توسط گلستانی ها در شب های قدر

بنی عقیل در شب نوزدهم رمضان در استان گلستان ۱۸۰ واحد خون گیری انجام شد، گفت: در شب دوم احیاء ۲۹۵ واحد و در شب سوم احیاء ۲۰۳ واحد خونگیری در سطح استان رقم خورد.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در سه سه شب احیا هر چند نسبت به سال قبل مراجعات کمتری از سوی مردم برای اهدای خون رقم خورد ولی با توجه به شرایط امسال حضور مردم را خوب ارزیابی می کنیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه در شب نوزدهم رمضان در استان گلستان 180 واحد خونگیری انجام شد، ادامه داد: در شب دوم احیاء 295 واحد و در شب سوم احیاء 203 واحد خونگیری در سطح استان رقم خورد.

 

بنی عقیل گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی روال عادی خود را از سر گرفتند میزان مراجعه بیماران به بیمارستان ها و جراحی بیماران افزایش یافته است و در این ایام میزان نیاز بیمارستان ها و بیماران  به گروه های خونی A  مثبت، B  مثبت و A  منفی بیشتر از گروه های خونی دیگر است.

 

وی افزود: در حال حاضر با افزایش  پیک مصرف گروه های خونی در بیمارستان ها تقاضا برای این گروه خوبی بیشتر است ولی در سطح بیمارستان ها به همه مراکز گروه خونی نیاز داریم.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه عید سعید فطر قرار داریم انتظار این است  که مردم استقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند و به این منظور در روز  دوشنبه (پنجم خرداد) مرکز انتقال خون  در گرگان باز است و خونگیری انجام می شود.

 

بنی عقیل افزود: همچنین تعطیلات روز 14 تا 16 خرداد را در پیشرو داریم و قبل از این ایام از 10  تا 13 خرداد انتظار داریم مردم مراجعات بیشتری به مراکز انتقال خون داشته باشند.

کد خبر 931201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha