ملت ایران در ماه رمضان از آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه ملت ایران در ماه رمضان از امتحان بزرگی سربلند بیرون آمد گفت: امیدوارم هرچه زودتر بیماری کرونا از کشور ما، جامعه اسلامی و همه مردم دنیا رفع شود.

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» با تبریک عید سعید فطر به همه مومنین روزه دار به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ماه مبارک رمضان امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا آسیب‌های مضاعفی به اقتصاد ما وارد کرد و تعطیلی کسب و کارها و اجتماعات دینی به دلیل مقابله با این بیماری موجب شد مردم ما در این ماه، امتحان بزرگی را پشت سر بگذارند و خوشبختانه از این امتحان سربلند بیرون آیند.


امام جمعه شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: یک ماه تلاش، ایثار، عبادت و کمک مومنانه به هموطنان، روزه داران، نیازمندان و آسیب دیدگان از شرایط کرونا، ماه مبارک رمضان امسال ما را بسیار برجسته تر کرده است.


وی با بیان اینکه انعکاس این ایثارگری ها برای مردم و جامعه باید به گونه ای باشد که حق مطلب را ادا کند، تصریح کرد: بازتاب صحیح این رشادت‌ها، زمان‌بر است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید همانند دفاع مقدس و برنامه روایت فتح به گونه ای منتشر شود که همه ابعاد این ایثارگری ها را به خوبی منعکس کند.


حجت الاسلام شمس الدین تلاش های دستگاه های متولی رسیدگی به نیازمندان را ستودنی عنوان کرد و افزود: در این راه خیرین جامعه و حتی مردم عادی از خودشان، مالشان، جانشان و پس اندازشان هزینه کردند و برای سهیم شدن در این کار بزرگ حتی از کمک های اندک نیز دریغ نکردند.


وی اظهار داشت: به طور قطع ماه رمضانی که اینگونه باشد عید مبارک، خجسته و پر برکتی برای مردم و جامعه به‌دنبال خواهد داشت و ما امیدواریم از این جوایز و نعمت های الهی در روز عید فطر همه مردم ما و مسلمانان جهان بهره مند شوند و هرچه زودتر این بیماری از کشور ما، جامعه اسلامی و همه مردم دنیا رفع شود.    


حجت الاسلام شمس الدین در ادامه تصریح کرد: اگرچه عده ای شاید به دلیل این بیماری رعایت حرمت این ماه را نکرده اند اما این موضوع جدیدی نیست، همواره در جامعه ما افرادی بوده اند که نسبت به تعالیم دینی و رعایت حرمت جامعه بی توجهی می کنند که نشات گرفته از ضعف اعتقادی و فرهنگی شان است.


وی تاکید کرد: عموم مردمی که شرایط روزه گرفتن داشتند علیرغم همه سختی ها روزه گرفتند و آنهایی که تکلیفی برای روزه گرفتن نداشتند نیز حرمت این ماه را رعایت کردند. 

کد خبر 931956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha