عید فطر شروع دوباره زندگی معنوی انسان است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه عید فطر عید شروع زندگی معنوی برای ماست گفت: برای رسیدن به جامعه ای در تراز قرآن و دین مبین اسلام باید تک تک ما مجاهدت کرده و خود را بسازیم.

حجت الاسلام «محمد محمدیان» عید سعید فطر را عید حقیقی برای تمام نمازگزاران و روزه‌دارانی دانست که اهل دین، دیانت و ایمان هستند و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: عید فطر شروع دوباره زندگی معنوی برای ما است، مانند بهار طبیعت که رشد و نمو به زندگی می دهد عید فطر هم برای ما به مثابه این دگرگونی و تحول است.



امام جمعه سنگر افزود: ماه مبارک رمضان برای انسانی که به هوای نفس آلوده می شود و تا حدودی از درگاه خدا فاصله می گیرد، یک فرصت استثنایی است که خداوند متعال برای مومنین فراهم کرده تا در وادی حضرت حق قرار بگیریم.


وی با بیان اینکه از دستاوردهای ماه مبارک رمضان این است که دوباره به راه راست برگردیم تصریح کرد: اگر در روزها و ماه های گذشته کم و کسری در عبادت و در رفتار و اعمالمان باشد ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم می کند که از کج راهه ها برگردیم.



حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: تمام هدف و تلاش اولیای الهی این بود که بنده، دشمن درونی خود را را بشناسد، و در ماه مبارک رمضان که شیطان در زنجیر است و انسان در رزمایش و در آوردگاه خودش است بتواند با نفس عماره‌اش بجنگد.



وی به نقل از پیامبر اکرم(ص) دشمن ترین دشمن را نفس درون هر انسان دانست و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند فرصت شناختن خود، شناختن کم و کاستی های درون و نفس عماره و سرکش را که همیشه همراهمان است، به ما داده تا آن‌را شکست دهیم.



حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: هر کس در این راه، مجاهدت و تلاش کند پاداشش را خودش می برد زیرا با بازنگری بر اخلاق زشت و نادرست خود در این مسیر پیروز می شویم.



وی ادامه داد: اگر حسود بودیم حسادت را، اگر خودخواه بودیم خودخواهی را، اگر اهل غیبت بودیم این دهان لقلقه ها را، اگر تنبل و کسل بودیم این رفتارها را کنار بگذاریم.



حجت الاسلام محمدیان گفت: ما با آن وعده خداوند اکنون آمرزیده شدیم،  اما حالا نوبت بنده است که به فکر خودش باشد و نگوید که نشد، زیرا خداوند در ماه مبارک رمضان به همه فرصت داده است و لذا به کسانی که در این راه مجاهدت می کنند، کمک می کند.

 

وی افزود: در مبارزه با نفس عماره نه تنها خود بلکه تمام جامعه هم از آن بهره مند می شوند چون وقتی می خواهیم اوضاع اقتصادی خوب و جامعه ای در تراز قرآن و دین مبین اسلام داشته باشیم باید تک تک ما افراد، خودمان را بسازیم.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه هر کدام از ما موظف به خودسازی هستیم خاطرنشان ساخت: با اصلاح ما، جامعه اصلاح شده و آن جامعه برای جهانیان الگو می شود.

کد خبر 932069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha