بعد از ۱۰ سال هنوز بخش زیادی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا نشده است

حجت الاسلام مدبر با گلایه از درست اجرا نشدن طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: ۱۰ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گذشت اما تنها اندکی از این طرح اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (دوشنبه5 خرداد)، در جلسه مسؤولین شهرستان جهرم با محوریت بررسی مسائل و چالش های آموزش و پرورش شهرستان، گفت: نهاد آموزش و پرورش در عرض سایر سازمان ها نیست.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را یک ارگان که تمام مردم با آن سر و کار دارند دانست و افزود: این سازمان مهم‌ترین منبع از منابع هر منطقه، اولویت اول و مناسب ترین محل سرمایه گذاری یعنی آینده کشور است.

 

وی با گلایه از درست اجرا نشدن طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد: 10 سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گذشت اما تنها اندکی از این طرح اجرا شده است.

 

حجت الاسلام مدبر با تاکیدبر لزوم اجرای صحیح و کامل این طرح در وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: پیش نیاز عملیاتی شدن این سند، تحول در نوع نگاه مسئولان به نظام آموزشی و نهاد آموزش و پرورش است.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اجرایی نشدن قانون حذف کنکور که سال هاست مسئولان آن را مطرح کرده اند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع بر سر راه شکستن تابوی کنکور که هفت سال از تاریخ تصویب آن می گذرد، گردش مالی سالانه 40 هزار میلیارد تومانی مؤسسات کنکور است.

 

در این نشست که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه، شهردار و دیگر مسئولان محلی حضور داشتند، حاضران ضمن بررسی موانع و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان، بر چگونگی برطرف شدن آن بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

کد خبر 932078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha