آستارایی‌ها ماه رمضان امسال ۲۷۱ واحد خون اهدا کردند

کریم‌زاده گفت: آستارایی‌ها طی ماه رمضان امسال ۲۷۱ واحد خون اهداء کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

«عبدالله کریم‌زاده» با بیان‌ این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در ماه رمضان امسال ۲۷۱ نفر با مراجعه به پایگاه انتقال خون آستارا خون اهدا کردند.

 

مسئول پایگاه انتقال خون بندر آستارا افزود: در ماه رمضان سال گذشته آستارایی‌ها ۲۱۰ واحد خون اهداء کرده بودند.

 

وی تصریح‌کرد: این میزان اهدای خون در ماه رمضان توسط شهروندان آستارایی نسبت به ماه رمضان سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

کریم‌زاده با بیان اینکه از ۲۷۱ نفر اهداء کننده خون ۵ نفر زن و مابقی مرد بودند، گفت: شهروندان آستارایی در شب های قدر ۳۱ واحد خون اهدا کردند.

 

مسئول پایگاه انتقال خون بندر آستارا با اشاره به اینکه شهروندان آستارایی در ماه های فروردین و اردیبهشت در مجموع ۵۵۶ واحد خون اهدا کردند، افزود: از تعداد افرادی که خون اهداء کردند، ۲۶۷ نفر اهداء کننده مستمر و ۱۵۰ نفر اهداء کننده باسابقه بودند و ۱۳۸ نفر نیز  برای اولین بار برای اهدای خون به پایگاه مراجعه کردند.

 

کریم‌زاده گفت: ضرورت دارد که اهداء کنندگان خون در همه ایام سال با اهدای خون به بیماران کمک کنند و اهدای خون به‌صورت مستمر زندگی بیماران نیازمند به خون را نجات می‌دهد.

 

کد خبر 932409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha