ثبت نام ۶۵۰ گلستانی در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم

حجت الاسلام کوهساریان از ثبت نام ۶۵۰ نفر در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» صبح امروز(دوشنبه 19 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از ششم اردیبهشت ماه آغاز شده بود و به ادارات، مؤسسات و جامعه قرآنی اطلاع رسانی لازم انجام شد.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: مهلت ثبت نام در آزمون قرآن کریم در 16 خردادماه پایان یافت و حدود 650 نفر از جامعه قرآنی استان گلستان در سایت چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند.

 

وی بیان کرد: همه کسانی که مایل به شرکت در مسابقات قرآن کریم بودند الزاماً باید در سایت مسابقات ثبت نام می کردند.

 

حجت الاسلام کوهساریان با اشاره به وجود رشته های مختلف اعم از ترتیل، تحقیق، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ کل، تفسیر و دعاخوانی در مسابقات قرآن کریم، گفت: 220 نفر از ناحیه یک گرگان، 69 نفر از ناحیه دو گرگان، 126 نفر از گنبدکاووس، 25 نفر از کردکوی، 25 نفر از بندرگز، 50 نفر از علی آبادکتول، 63 نفر از آزادشهر و رامیان و 61 نفر از شهرستان های مینودست و کلاله برای شرکت در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ثبت نام کردند.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: امسال مسابقات شهرستانی به صورت منطقه ای برگزار می شود تا ضمن افزایش کیفیت سطح مسابقات، در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

 

وی با بیان اینکه در استان گلستان سه مسابقه منطقه ای برگزار خواهد شد، افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه ناحیه یک و دو گرگان، بندرگز و کردکوی مسابقه شهرستانی و منطقه ای برگزار می کنند، همچنین متقاضیان شهرستانی های آزادشهر، رامیان و علی آبادکتول و شهرهای اطراف این شهرستان ها در شهرستان آزادشهر مسابقه می دهند.

 

حجت الاسلام کوهساریان اضافه کرد: مسابقات متقاضیان شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه نیز در گنبدکاووس برگزار خواهد شد و در مجموع سه مسابقه شهرستانی و یک مسابقه استانی در استان خواهیم داشت.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز داشت: مسابقات شهرستانی از 24 خردادماه لغایت 27 تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان برگزار خواهد شد.

 

وی از رؤسای شهرستانی درخواست کرد سطح مسابقات قرآنی شهرستانی همسطح مسابقات استانی باشد و هر رشته قرآنی یک داور مجزا داشته باشد.

 

کد خبر 936619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha