ثبات و پایداری جهش تولید ، مبتنی بر تولید کالاهای عرفی و فطری است

حجت الاسلام قاسمی اصل با اشاره به لزوم استحکام و پایداری در حوزه تولید خاطرنشان کرد: جهش تولید، ثبات و پایداری خواهد داشت اگر بر تولید کالاهای عرفی و فطری تمرکز کند، مشروط براین که مصرف کننده ایرانی بر میثاق مصرف کالای ایرانی عرفی فطری ماندگار باشد.

حجت الاسلام «محمدجواد قاسمی اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به الزامات و شرایط تحقق «جهش تولید» خاطرنشان کرد: تولید باید در راستای تامین نیازهای کفافی و اعتدالی باشد نه تضمین مصارف غیر عرفی، غیر ضروری یا غیر کمالی.

 

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ارکان «جهش تولید» افزود: تولید، اگر بخواهد جهش پیدا کند، یک رکن آن این است که عرفی باشد، یعنی تامین کننده نیازهایی باشد که اکثریت مردم قدرت تامین آن داشته باشند و در حقیقت کالاها نباید به گونه ای باشد که تنها عده قلیلی از جامعه توان خرید و استفاده از آنها را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: اگر چنین شود، وجود مصرف کننده دارای قدرت خرید، تضمین می کند که جهش تولید پایدار بماند در غیر این صورت حتی اگر تولیدی هم صورت بگیرد، وقتی مصرف و خواهانی نداشته باشد به نتیجه نرسیده و در نهایت تولید با شکست مواجه می‌شود.

 

این کارشناس اقتصاد اسلامی در ادامه با بیان این که تولید نیازمند توجه به همه جوانب اقتصادی است، تصریح کرد: رکن دوم جهش تولید این است که با نیازهای واقعی، اساسی و دارای اولویت مردم سازگار باشد نه کالایی که نیازهای کاذب، دسته چندم، فرعی و بدون اولویت مردم را تامین کند.

 

حجت الاسلام قاسمی اصل اضافه کرد: در حقیقت دلیل این مطلب آن است که چنین کالاهایی چون تناسبی با فطرت مردم ندارد، پس از نشستن غبار تبلیغات و هیجانات، از چشم و دل مردم خواهد افتاد مگر اینکه تبلیغات و اغوای فریبکارانه تازه ای دوباره مردم را برای چنین معارفی فریب دهد اما به فرموده قرآن "ان الباطل کان زهوقا" و باطل بقا ندارد.

 

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به لزوم استحکام و پایداری در حوزه تولید خاطرنشان کرد: جهش تولید، ثبات و پایداری خواهد داشت اگر بر تولید کالاهای عرفی و فطری تمرکز کند و مشروط براینکه مصرف کننده ایرانی بر میثاق مصرف کالای ایرانی عرفی فطری ماندگار باشد.

کد خبر 937236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha