جهاد با رفع موانع و مشکلات مردم مفهوم پیدا می کند

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه جهاد با رفع موانع و مشکلات مردم مفهوم پیدا می کند، گفت: برای اینکه بدانیم کاری جهادی می کنیم باید ببینیم موانع از مشکلات و گره های مردم برداشته شده است یا خیر.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (چهارشنبه 21 خرداد) در دیدار مدیر و مسئولان بخش های مختلف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی، گفت: جهاد کشاورزی 2 واژه ای بوده که معنا و قداست در آن فراوان است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در ادبیات قرآنی جهاد معنای بسیاری دارد، افزود: جهاد به مفهوم تلاش فراتر از حد معمول و تلاش خستگی ناپذیر در برابر یک مانع است.

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه تلاش برای برطرف شدن موانع نباشد نمی توان تعبیر کار جهادی به امورات داد، بیان کرد: برای اینکه بدانیم کاری جهادی می کنیم باید ببینیم موانع از مشکلات و گره های مردم برداشته شده است یا خیر.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبری انقلاب به «جهش تولید»، گفت: شتاب و جهش تولید زمانی محقق می شود که موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تا وقتی موانع سر راه تولید است جهش صورت نمی گیرد، تصریح کرد: باید در حوزه کاری و محدوده خودمان موانع را شناسایی کرده و به رفع آن اقدام کنیم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به مشکلات پیش آمده برای باغداران جهرمی در ماه های اخیر، اظهار کرد: باید واسطه ها حذف شود و تشکل و سندیکاها نیز فعال شده تا حافظ بهره برداران و تولیدکنندگان باشد.

 

وی در پایان همچنین گریزی هم به مشکلات کشتارگاه دام جهرم زد که بیش از 70 سال قدمت داشته و نیازمند توسعه و بروزرسانی امکانات و تجهیزات داشته و از لحاظ بهداشتی نیز باید توسعه پیدا کند.
 

 

کد خبر 937584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha