شکاف‌های جامعه امریکا با قتل جورج فلوید مشخص شد

گوهری مقدم با اشاره به اینکه شکاف‌های جامعه امریکا با قتل جورج فلوید مشخص شد، گفت: تبعیض در امریکا، سیستماتیک است و طبقه خاص انگلیسی که در امریکا حاکم هستند هنوز برده داری را در قانون اساسی شان به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «ابوذر گوهری مقدم» شب گذشته (چهارشنبه 21 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره اعتراضات اخیر در آمریکا علیه نژادپرستی پرداخت و با بیان اینکه تحولات و اعتراض‌ها در امریکا در این سطح بی سابقه است، گفت: اکنون در همه ۵۰ ایالت و بیش از ۵۰۰ شهر امریکا اعتراضات وجود دارد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه ۶۴ درصد مردم امریکا موافق این اعتراض‌ها بر ضد تبعیض نژادی سیستماتیک در این کشور هستند، گفت: این جنبش فقط مربوط به سیاهپوستان نیست و بسیاری از معترضان، سفیدپوست هستند و همه اقشار مردم امریکا به صحنه آمده اند.

 

وی با اشاره به اینکه شکاف‌های جامعه امریکا با قتل جورج فلوید مشخص شد، گفت: تبعیض در امریکا، سیستماتیک است و طبقه خاص انگلیسی که در امریکا حاکم هستند هنوز برده داری را در قانون اساسی شان به رسمیت می‌شناسند.

 

گوهری مقدم با بیان اینکه حمله به نماد‌های امریکا نشان دهنده نفرت و نگاه عمیق مردم امریکا به حاکمانشان است، گفت: نگاه سطحی مردم امریکا به بسیاری از مسائل تبدیل به نگاه عمیق شده است. سالانه ۹۰۰ تا هزار سیاهپوست در امریکا توسط پلیس کشته می‌شوند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه نفاق در هر دو حزب امریکا وجود دارد، افزود: هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه اعتقاد به ساختار‌های تبعیض نژادی دارند و تفاوتی در عملکرد آن‌ها در این باره نیست.

 

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها دیگران را با شعار‌های حقوق بشری متهم می‌کنند اکنون استاندارد‌های دو گانه شان در حال برملا شدن است،ف گفت: آنچه که به دیگران نسبت می‌دادند در برخورد با معترضان اکنون صد برابر در داخل خاک امریکا می‌بینیم.

 

گوهری مقدم در ادامه درباره انتخابات آمریکا نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: پیش بینی نتیجه ۵ ماه آینده انتخابات امریکا مشکل است اما عده‌ای معتقدند اعتراضات در امریکا و دو قطبی شدن این جامعه موجب روی کار آمدن دوباره ترامپ خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کسانی که به ترامپ رأی داده اند به رأی خود پایبندند و محبوبیت وی در این چهار سال ثابت مانده است، گفت: اگر دموکرات‌ها بتوانند سیاهپوستان، زنان و جوانان را به صحنه بیاورند ممکن است برای ترامپ چالش جدی ایجاد کنند./

کد خبر 937789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha