باید اقدامات انقلابی در سال جهش تولید داشته باشیم

دیانی با اشاره به اینکه برخلاف تصورات دشمن تحریم به فرصت تبدیل شده است، گفت: باید اقدامات انقلابی در سال جهش تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدرضا دیانی» شب گذشته (سه شنبه 27 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره روند واردات در سالهای اخیر گفت: برخلاف تصورات دشمن تحریم به فرصت تبدیل شده است البته موانعی هم داریم که بخش صنعت و منابع پولی به صورت محدود است و دولت برای تامین منابع خود و رفع کسر بودجه پول چاپ می کند و مجبور است این مسیر را طی کند بنابراین امسال نیز دولت باید این ریسک را در صنعت نیز بپذیرد در سال جهش تولید اقدامات انقلابی داشته باشیم.

 

رئیس مجمع کارآفرینان گفت: باید به صنعتگران نیز فرصت بدهیم و اقدامات مناسب شرایط ارزی امروز باشد و در بخش تولید نیز دقت داشته باشیم.

 

دیانی گفت: باید برای تخصیص ارز به صنایعی که عمق ساخت داخل بیشتر دارند دقت شود. با توجه به محدودیت ارز و نیاز به کالاهای ضروری ، مصرفی، بادوام و ماشین آلات نمی توان مانند قبل بخشنامه ای عمل کرد بلکه باید اولویت را عمق ساخت داخل قرار داد.

 

رئیس مجمع کارآفرینان افزود: اکنون در جنگ تمام عیار هستیم و باید در سال جهش تولید با سیاست گذاری درست بر ساخت داخل تاکید کنیم و تولید باید برای جلوگیری از ورادات تضمین داشته باشد که این کار نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد. اساس کار در بخش صادرات مقیاس اقتصادی باید دیده شود و رانت از بین برود بنابراین دولت باید از پیشران های اقتصادی حمایت کند و بنگاه های کوچک و متوسط را برای حضور در عرصه جهانی دخالت دهدو بستر های بخش خصوصی فراهم شود.

 

دیانی افزود: با توجه به اینکه سیاست های امروز مناسب پیشران ها نیست دولت باید برای اقتصاد بدون نفت از بخش خصوصی کمک بگیرد. دولت باید به تشویق و موفقیت های صنعتی نیز بها بدهد و از کارافرینان نیز حمایت کند./

کد خبر 939808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha