ضرورت بهره گیری از فناوری‌‌های نوین در افزایش سرانه مطالعه

مومنی زاده با بیان اینکه فرهنگ مطالعه را از کودکی در جامعه نهادینه کنید گفت: با بهره‌گیری از فصای مجازی و فناوری نوین می‌توان سرانه مطالعه را در جامعه افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرشمس مومنی‌زاده» در جلسه شورای انجمن کتابخانه های شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، فرهنگ را اساس پیشرفت همه جوامع دانست و گفت: کتاب و کتاب‌خوانی شاهرگ حیاتی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.


فرماندار رشت با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد افزود: بحث مطالعه، کتاب و کتاب‌خوانی بسیار حائز اهمیت بوده و بایستی در اولویت و سرلوحه امور همه دستگاه‌های اجرایی قرارگیرد.

 

مومنی‌زاده اذعان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در باغ محتشم رشت سرانه مطالعه در رشت افزایش می‌یابد.


وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه از کودکی در جامعه نهادینه شود افزود: مدارس و نظام آموزشی بایستی از دوران مهدکودک فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج دهند.


فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در شهرها و بخش‌ها از فضاهای راکد بایستی در راستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بهره گرفته شود.


مومنی زاده با اشاره اینکه سرانه مطالعه با توجه به علایق جوانان بایستی تغییر کنند تصریح کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی یکی از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در جامعه است.


وی اظهارکرد: با بهره‌گیری از فناوری نوین می‌‌توان کتابخانه‌ها را تجهیز و فرهنگ مطالعه را افزایش داد.

کد خبر 940576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha