از تشکیل قرارگاه اجتماعی برای تحقق جهش تولید تا ایجاد ۱۰۰۰ طرح اشتغال‌زایی

نخستین نشست نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در استان مازندران با دستور کار تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» برگزار شد تا گام‌های مؤثری در راستای رفع فقر و بیکاری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه (3 تیر) در نخستین نشست نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در استان مازندران، اظهار کرد: نقش این نهادها با ولایت و مقام معظم رهبری باید نقش حواریون باشد آن‌ها یاری خدا کردند و شما ولی‌فقیه را یاری کنید. البته گاهی عده‌ای می‌خواهند ولایت‌فقیه را انکار یا تحت‌الشعاع قرار دهند که هر دو اشتباه است.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، پارسایی و اجتناب از حرام و شبهات، مدیریت جهادی، عفت مالی و سلامت اخلاقی و استقامت در گفتار و عمل را چهار ویژگی حواریون برشمرد و بر تقویت این ویژگی‌ها تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی تحقق و پیاده‌سازی فرهنگ و اقتصاد را در جامعه ضروری دانست، گفت: شناسایی آسیب‌ها در حوزه‌ی تولید و اقتصاد از مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که باید برای رفع آن تلاش کرد.

 

وی یادآور شد: نقش واحدهای تولیدی در تحقق شعار سال 99 بسیار مهم است بنابراین شناسایی گره مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و بازگشایی آن ضرورتی است که باید برای چشم‌انداز روشن و ترسیم این راهبرد رهبری عملیاتی حرکت کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر حوزه اقتصاد و جهش تولید نشان می‌دهد که ایشان به موضوع تولید و توان و ظرفیت کشور برای جهش تولید بسیار امیدوار است ازاین‌رو ضرورت دارد برای تحقق این موضوع همه‌ی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مردم جهادی پای‌کار باشند.

 

*مبارزه با فساد یک تکلیف قانونی است

رئیس‌کل دادگستری مازندران نیز در این جلسه گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده و تحقق این خواسته معظم‌ له بیش از هر چیز نیازمند همدلی، تعامل و همکاری مردم و مسئولان است.

 

حجت‌الاسلام «محمدصادق اکبری»  افزود: جهش تولید جهش مدیریت منسجم را هم طلب می‌کند.

 

وی گفت: با همدلی و تعامل می‌توان سدی محکم برای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری ساخت.

 

حجت‌الاسلام اکبری نظارت و کنترل مدیران از مجموعه‌های تحت مدیریت خود به‌منظور جلوگیری از فساد را ضروری دانست و بابیان اینکه فساد زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست، ادامه داد: همه دستگاه‌ها، دستگاه قضایی را یاری کنند و چنانچه در دستگاهی جرمی اتفاق افتاد، اعلام کنند. این‌یک تکلیف قانونی است.

 

*تحقق جهش تولید ذیل قرارگاه اجتماعی صورت می‌گیرد

فرمانده سپاه کربلای مازندران در ادامه اظهار کرد: برای تحقق شعار سال رهبری قرارگاه اجتماعی با همکاری نهادهای خدماتی ازجمله بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای کمک به مردم تشکیل شود.

 

«سیاوش مسلمی» گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی رسانه‌ای را برای تحقق دو محور فرهنگ و اقتصاد ضروری است.

 

*ایجاد 1000 طرح اشتغال‌زایی در مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران در این نشست توانمندسازی و جهاد مهارت را گامی مهم در راستای تحقق جهش تولید دانست و گفت: مبنای کمیته امداد بر مبنای انقلاب اسلامی است و سیاست راهبردی کمیته امداد هم توانمندسازی فرهنگ و اقتصاد است.

 

حجت‌الاسلام «بشیرعالیشاه» تصریح کرد: این نهاد حمایتی در راستای جهش تولید با پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به حمایت اشتغال خرد ورود پیداکرده است.

 

وی افزود: ورود به بحث فرهنگ نیاز به شناسایی آسیب‌های روز دارد.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه از جهاد توانمندسازی در همه بخش‌ها خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان صرف حوزه اشتغال مددجویان خواهیم کرد؛ با توجه به پیشامد ویروس کرونا دستور دادیم در طول سه ماه ۷ هزار پرونده اشتغال تشکیل شود‌.

 

وی ابراز کرد: هزار طرح اشتغال‌زایی را با تشکیل ۱۲ اکیپ در سطح استان و شهرستان‌ها اجرایی خواهیم کرد

 

حجت‌الاسلام عالیشاه اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۱۳۹۴ تحت پوشش وام‌های اشتغال تحت عنوان توانمندی قرار گرفتند، کمک‌های موردی را در قالب خدمت تعریف کردیم تا مشکلات محرومین مرتفع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش داشتیم ۲۰ هزار خانواده را به‌وسیله طرح توانمندسازی از تحت پوشش خارج کردیم پس از گرانی بنزین و مشکلات ۲۶ هزار نفر اضافه شدند.

 

کد خبر 942225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha