جریان هنر کشور باید مکتب سلیمانی را هنرمندانه ترویج کند

امام جمعه کرمان با اشاره به سه رخداد فرهنگی پیرامون شهید سلیمانی گفت: با زبان هنر از این رخداد بزرگی که در کشور رقم خورده کمال استفاده را برده و مکتب سلیمانی با همه ابعادش گسترش و تبلیغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۱۵ تیر) در آیین رونمایی از فراخوان و پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی که در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت برگزار شد؛ با اشاره به همزمانی این برنامه با دو برنامه دیگر در تهران و خوزستان گفت: این رخداد مهم فرهنگی با مدیریت وزارت ارشاد از امروز آغاز و ثمرات و برکاتی در رابطه با جریان بسیار ارزشمند و مهم مکتب سلیمانی در آینده خواهد داشت؛ مکتبی که برگرفته از مکتب اسلام و مکتب امام عظیم الشان است.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: توقع می رود جریان هنر کشور بتواند در ابعاد مختلف، این مکتب را هنرمندانه ترویج کند‌؛ بخشی از ابعاد این مکتب ۴۰ سال ایستادن در خط ایثار و شهادت است؛ خط راه دلسوزی و مهربانی نسبت به مردم و ۴۰ سال در راه و خطی که ادب و معرفت حرف اول را می زند.
 



وی ادامه داد: مکتب سلیمانی ۴۰ سال مقاومت در راه تبعیت از امامین انقلاب  و ۴۰ سال به تصویر کشیدن تواضع و سادگی و دفاع از ارزش های اسلامی، ۴۰ سال مرز نشناختن و دامنه مقاومت را گسترش دادن و کشورهای اسلامی را جزو قلمرو اسلام دانستن است.

 

 


امام جمعه کرمان تاکید کرد: با زبان هنر از این رخداد بزرگی که در کشور رقم خورده کمال استفاده را برده و مکتب سلیمانی با همه ابعادش گسترش و تبلیغ شود.

 

 


محمدصادق بصیری؛ معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان هم در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان کرمان همواره در عرصه هنر درخشیدند و هنرمندان ارزنده ای در بخش مقاومت داشتیم؛ افزود: مقام معظم رهبری در "تقریظ بر آن بیست و سه نفر" در عرصه هنر متعهد از کرمان به نیکی یاد کردند.

 

 


وی حضور سردار سلیمانی در استان کرمان را باعث رفعت جایگاه این استان خواند و افرود: اگر موضوع کرونا نبود الان به شکل ممتد و فراوان میزبان راهیان نور شهید سلیمانی بودیم.

 



بصیری با ابراز امیدواری بر اینکه ارزش شهید سلیمانی را دانسته و در بزرگداشت او کوتاهی نکنیم؛ گفت: برای کمک به این فضا هر توانی داریم مضایقه نکنیم؛ مجموعه استانداری نیز با قراردادها و تفاهم نامه هایی با وزارت ارشاد به ویژه در بخش ادبیات پایداری آماده کمک برای ارائه همه ظرفیت ها و امکانات در حوزه هنر متعهد است.

 

این مراسم به طور همزمان با رونمایی از تندیس سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید سلیمانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران و رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی فرهنگی ذوالفقار در استان خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس همراه بود.

کد خبر 946022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha