رواج فرهنگ پرداخت مالیات بسترساز جهش تولید است

اسبری گفت: رواج فرهنگ پرداخت مالیات در سطح جامعه می تواند بسترساز جهش تولید شود و زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید در بین عموم مردم باشد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هفته فرهنگ مالیاتی که از 16 تا 23 تیرماه نامگذاری شده فرصتی مغتنمی است تا نقش و جایگاه پرداخت مالیات در بین آحاد مردم تبیین شود.

 

مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین تصریح کرد: رواج فرهنگ پرداخت مالیات در سطح جامعه می تواند بسترساز جهش تولید شود و زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید در بین عموم مردم باشد.

 

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی هزینه های رشد و توسعه زیر ساخت های حوزه اقتصادی، تولید و صنعتی را فراهم می کند و نقش اساسی در تحقق جهش تولید را می تواند ایفا کند.

 

اسبری اظهار داشت: توسعه زیر ساخت های تولید و ورود تکنولوژی به عرصه های مختلف با استفاده درآمدهای مالیاتی از سوی دولت بستر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید را فراهم کند و مجموع این درآمدها می تواند به بهبود فضای کسب و کار، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود.

 

مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین افزود: البته مالیات به عنوان منبعی برای دولت در راستای حمایت از اقتصادهای مولد و سرمایه گذاری های عمومی نیز شناخته می شود و نقش اساسی در تامین منابع مالی طرح های اقتصادی دارد.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در بین آحاد جامعه می تواند به رونق اقتصادی از درون نیز منجر شود و همین درآمدهای مالیاتی زمینه حمایت قوی دولت از واحدهای اقتصادی و زمینه سرمایه گذاری های کلان در کشور را فراهم می کند.

 

اسبری اذعان داشت: اشاعه و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات را نباید فقط در حیطه وظایف اداره امور مالیاتی دانست بلکه باید کلیه نهادها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی و به ویژه مراکز فرهنگی نیز در امر رواج و گسترش فرهنگ مالیاتی مشارکت داشته باشند.

 

مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین یادآور شد: در راستای تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «پرداخت مالیات یک فریضه است» و نیز اشاعه و ارتقای فرهنگ پرداخت مالیات در بین آحاد مردم، اقدامات شایسته و ارزنده ای در سنوات گذشته از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان انجام پذیرفته است که از جمله می توان به انتشار تقویم سال جدید با مضمون اهمیت و نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور توسط کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود از توابع شهرستان مشگین شهر اشاره کرد که علاوه بر اینکه گام موثری در ترغیب و تشویق مودیان مالیاتی به پرداخت مالیات تلقی می شود، الگوی مهم و اثرگذار هم برای سایر مراکز فرهنگی و موسسات مردم نهاد می تواند باشد.

کد خبر 946064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha