۸ محور به عنوان نقشه راه استان اردبیل در تحقق جهش تولید ترسیم شده است

شایقی گفت: ۸ محور توسعه کشاورزی، توسعه صنعتی، پایاب سدها، توسعه مراکز خرد، توسعه گردشگری، توسعه حمل و نقل، توسعه دولت الکترونیک و پروژه های مهم و پیشران به عنوان نقشه راه استان اردبیل در تحقق جهش تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری ترسیم شده است.

«داود شایقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: 8 محور توسعه کشاورزی، توسعه صنعتی، پایاب سدها، توسعه مراکز خرد، توسعه گردشگری، توسعه حمل و نقل، توسعه دولت الکترونیک و پروژه های مهم و پیشران به عنوان نقشه راه استان اردبیل در تحقق جهش تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری ترسیم شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه توسعه کشاورزی 26 پروژه تعریف شده است که حجم اشتغال آن 1382 نفر است و با اعتبار بیش از یک میلیارد ریال محقق می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: توسعه صنعتی نیز با 20 پروژه مشخص شده که حجم اشتغال آن بیش از 8365 نفر هست و نیازمند اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال است.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه آبرسانی و پایاب سدهای استان نیز از دیگر پروژه های مهم است که با 5 پروژه تاکنون حجم اشتغال 6 هزار نفر را فراهم کرده و این طرح نیز نیازمند 2 میلیارد و 400 میلیون ریال است.

 

شایقی افزود: در بحث توسعه مراکز خرد نیز یک پروژه با حجم اشتغال 200 نفر تعریف شده که مجموع اعتبار مورد نیاز این طرح نیز 100 میلیون ریال است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: در حوزه توسعه گردشگری نیز 36 طرح با اشتغال 710 نفر محقق خواهد شد که این طرح نیز نیازمند بیش از 9 میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی اظهار داشت: در توسعه حمل و نقل نیز تعداد 13 پروژه تعریف شده که این اشتغال 50 نفر را تامین کرده و با اعتبار بیش از 17 میلیارد ریال اجرا می شود.

 

شایقی بیان کرد: توسعه دولت الکترونیک تعداد 11 پروژه عملیاتی می شود که می تواند برای 33 نفر ایجاد اشتغال کند و این طرح ها نیز با اعتبار 100 میلیون ریال اجرایی می شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: در پروژه های مهم و پیشران نیز 171 پروژه تعریف شده است که با اعتبار بیش از 67 میلیارد ریال برای بیش از 100 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

شایقی عنوان کرد: این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در سطح استان اردبیل در حال اجرا است که می تواند تحول بزرگی در جهش تولید و اشتغال استان ایفا کند.

کد خبر 946903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha