قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) در روزهای چهارشنبه/ تربیت ۲۰ حافظ قرآن

حجت‌الاسلام میرزاده گفت: صلوات خاصه امام رضا (ع) هر هفته به صورت جمعی و با حضور نیروهای نیروی زمینی ارتش در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرائت می‌شود.

حجت‌ الاسلام «سید محمد میرزاده» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه صلوات خاصه امام رضا (ع) هر هفته با حضور نیروهای نیروی زمینی ارتش در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرائت می شود، اظهار کرد: به دلیل هم نام بودن این مسجد با وجود مقدس امام رضا (ع) همه ساله در ایام ولادت امام رئوف (ع) به نمازگزاران هم نام با آن حضرت، هدایی فرهنگی و مادی تقدیم می شود و این کار را امسال نیز در ایام دهه کرامت انجام دادیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) (واقع در تهران، بلوار نیروی زمینی ارتش، ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش) با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای ارتش و فرزندان آنان جزو اولویت های این مسجد است، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا دوره های تربیت فرزند، همسرداری و انتخاب همسر در این مسجد به صورت ثابت برگزار می شد که انشاءالله با مهار ویروس کرونا دوباره برگزار می شوند.

 

وی اضافه کرد: آموزش روخوانی و حفظ قرآن از برنامه های ثابت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا) برای نیروهای ارتش و خانواده های آنان است، اضافه کرد: تاکنون بیش از 20 نفر از فرزندان این نیروها حافظ یک تا 15 جزء قرآن کریم شده اند. 

 

میرزاده در ادامه با بیان اینکه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت اعضای خانواده های نیروهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه ای نه ماهه به صورت مرتب در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود، اظهار کرد: این برنامه ها صرفا برای فصل تابستان نیست بلکه برای تمام ایام سال به جز ایام عید نوروز و امتحانی دانش آموزان و دانش جویان است زیرا اوقات فراغت شامل همه زمان هایی می شوند که هر فردی مشغول انجام کاری در محل کار، دانشگاه یا مدرس نیست.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اضافه کرد: برنامه های این مسجد برای تابستان امسال به استثنای فعالیت های آموزش قرآن و معارف اسلامی فعلا به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمی شود.

 

وی در ادامه از کاهش حمایت های دستگاه های فرهنگی کشور از مساجد گلایه کرد و گفت: این وضعیت مشکلات زیادی برای مساجدی که درآمد ثابت از محل موقوفات ندارد ایجاد کرده است.

 

میرزاده در پایان اظهار کرد: نماز جماعت در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) صرفا در نوبت ظهر و عصر و با حضور حداقلی نیروهای ارتش برگزار می شود.

کد خبر 948483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha