شورا مهمترین نماد مشارکت مردم در امور در نظام جمهوری اسلامی است

طالبی استاندار یزد در نشست مشترک اعضای شورای استان یزد، گفت: شورا مهمترین نماد مشارکت مردم در امور در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست مشترک اعضای شورای استان با استاندار یزد به مناسبت هفته دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و به‌منظور بررسی مسائل و چالش‌های شوراهای استان و همچنین مشکلات مردم شهرها و روستاهای استان در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.

محمدعلی طالبی استاندار یزد در این نشست بابیان اینکه شورا مهمترین نماد مشارکت مردم در امور در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: زمینه حضور مردم در تمامی امور و ایجاد فضا برای گفتگو، با اتکا به این جایگاه و شانیت میسر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از ابزار گفتگو استفاده کنیم بسیاری از مشکلات استان برطرف شده و فضای بهتری برای خدمت‌رسانی به مردم مهیا می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شوراها در سال پایانی دولت به‌صورت ویژه‌ای خدمات را سامان دهند چراکه این سال از دو جنبه حساس و حائز اهمیت است، اظهار داشت: از طرفی باید از اقدامات و رفتارهای احساسی اجتناب شده و از طرف دیگر باید فعالیت‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که بتوانیم نمای خوبی از فعالیت شورا به مردم عرضه کنیم تا زمینه مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود.

طالبی بابیان اینکه در سال گذشته مجموع اعتبارات ارزش‌افزوده استان 300 میلیارد تومان بوده که یک‌سوم آن در روستاها و مابقی در شهرها هزینه شده است، افزود: اعتبار تخصیص‌یافته به روستاها معادل کل اعتبارات عمرانی استان بوده و این حجم از تخصیص اعتبارات نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت برای تقویت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است.

استاندار یزد عنوان کرد: شهرداری‌ها و شوراهای استان اقدامات مؤثر و قابل‌تقدیر بسیاری در جریان مبارزه با کرونا سامان دادند و نه‌تنها درزمینهٔ ضدعفونی معابر و مسائل این‌چنینی اهتمام داشتند بلکه به کمک کادر درمان آمده و تجهیزات موردنیاز آن‌ها را نیز تأمین کردند و همه این خدمات در عین این بود که خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از این بیماری متحمل شدند.

وی در پایان گفت: تسری روحیه تعامل پدید آمده در جریان مبارزه بیماری کرونا در بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به دیگر حوزه‌های استان می‌تواند موجب پیشرفت و بالندگی یزد شود.

کد خبر 949332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha