اجرای طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» در ۱۵۰ روستای ساری

فرزین گفت: اجرای طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» تا پایان سال جاری با مشارکت ۷۵ فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی و بسیجی در ۱۵۰ روستای محروم و کم برخوردار شهرستان ساری اجرا می‌شود.

«ندا فرزین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، پیرامون اجرای طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» در سطح روستاهای مرکز استان مازندران اظهار کرد: مجریان این طرح با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی به دنبال علمی کردن کشاورزی هستند.

مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ساری بابیان اینکه طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» با استفاده از مربیان بسیجی به شکل جهادی اجرا می‌شود، افزود: این طرح تا پایان سال جاری با مشارکت 75 فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی و بسیجی در 150 روستای محروم و کم برخوردار شهرستان ساری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان شد: این طرح در جهت افزایش بهره‌وری و تولید پایدار، کاهش هزینه تولید، انتقال‌یافته‌های علمی روزبه بهره‌برداران و افزایش عملکرد در واحد سطح و باهدف تأمین امنیت غذایی برنامه‌ریزی‌شده است.

 

فرزین گفت: کارشناسان عضو کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به‌صورت داوطلبانه ارائه خدمات آموزشی و ترویجی به روستائیان را عهده‌دار هستند و تلاش می‌کنند با ارائه آموزش‌های علمی فاصله کمیت و کیفیت تولید محصول بین کشاورزان پیشرو را با کشاورزی که از سطح دانش و آگاهی کمتری برخوردارند، کاهش دهند تا درنهایت با افزایش آگاهی علمی، تولید محصول باکیفیت و سطح درآمد، سطح رفاه و برخورداری اقتصادی کشاورزان افزایش یابد.

وی بیان کرد: در سال جاری همچنین برای تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید» و با توجه به اهمیت خودکفایی در بخش محصولات راهبردی، برنامه جهش تولید در بخش محصولات راهبردی شامل برنج، کلزا و شبکه دام سبک به همت مهندسین بسیجی اجرا می‌شود.

 

فرزین تصریح کرد: در برنامه جهش تولید، کارشناسان فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی با عضویت در کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ساری، به‌عنوان مربی وارد روستاهای هدف شده و در کنار کشاورزان و دامداران به‌صورت مستمر حضور دارند.

 

وی بابیان اینکه کشاورزی سنتی، وجود محدودیت‌های بیشمار در بخش تولید و نبود دانش کافی تأمین مواد غذایی کشور را تهدید می‌کند، اظهار امیدواری کرد که اجرای این اقدامات گامی در راستای خودکفایی در تولید انواعی از محصولات باشد.

کد خبر 952184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha