سفر به مشهد مقدس به هیچ عنوان توصیه نمی شود

حریرچی با اشاره به این که خوشبختانه حرم های چهارگانه در شهرهای مشهد مقدس، قم، شیراز و شهرری به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی، دارای وضعیت مناسبی هستند، گفت: فضاهای بیرون مانند حرم های مطهر نیست و خطر شیوع و ابتلا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ایرج حریرچی» امروز(4 مرداد) در حاشیه تشرف به بارگاه منور رضوی و بازدید از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: امروز مشاهده شد که مدیریت آستان قدس رضوی و همچنین خدام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شرایط مناسبی را برای زیارت زائران فراهم آورده اند.

 

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در برخی موارد مشاهده می شود، مردم علی رغم این که ماسک از سوی آستان قدس رضوی تحویل گرفته‌اند اما از آن استفاده نمی‌کنند؛ افزود: در شرایط کنونی کرونایی که شمار مرگ و میرها افزایش یافته توصیه اصلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن سفرها تا اطلاع ثانوی، از جمله سفر به شهرهای زیارتی بویژه شهر مشهد است.

 

وی با بیان این که مسافرت به اماکن مقدس در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی شود، ادامه داد: هنوز رستوران ها، مسافرخانه ها، هتل ها و اماکن عمومی سطح شهر نتوانسته اند پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت کنند و اماکن و فضاهای بیرون مانند حرم مطهر نیست و خطر شیوع و ابتلا وجود دارد.

 

حریرچی با بیان این که یکی از اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی توزیع روزانه 35 هزار ماسک در مناطق محروم است؛ گفت: این اقدام بسیار شایسته و درخور توجه است؛ خوشبختانه حرم های چهارگانه در شهرهای مشهد مقدس، قم، شیراز و شهرری به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی، دارای وضعیت مناسبی هستند.

کد خبر 953159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha