اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در اندیمشک

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک از اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دهه ولایت خبر داد و گفت: در روز عید غدیر هشت هزار غذای بسته‌بندی شده به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان اندیمشک توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های ایام محرم شهرستان اندیمشک، هدف از برگزاری این جلسه را آماده شدن برای دهه محرم دانست و اظهار کرد: برنامه‌های دهه ولایت و ماه محرم با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه تمامی ادارات باید اقدامات لازم را برای سیاهپوش کردن مناطق مختلف شهری انجام دهند افزود: با توجه به وجود ویروس کرونا، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای روزهای عاشورا و تاسوعا انجام شده است.

 

«حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» نیز اذعان داشت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا مناسبت‌هایی که در پیش داریم با رعایت پروتکل برگزار می‌شوند که در این راستا در جلسات مختلف، برنامه‌ریزی‌هایی جهت اجرای مراسم‌های عید قربان، غدیر و دعای عرفه صورت گرفته است.

 

امام جمعه اندیمشک ضمن قدردانی از خدمات ارائه شده توسط مسئولان و مردم به اقشار ضعیف طی ماه‌های اخیر عنوان کرد: در ایام دهه ولایت و ماه محرم مسئولان و مردم باید فضاسازی شهری، اطعام، کمک به نیازمندان و تبلیغات در فضای مجازی را انجام دهند.

 

وی بیان کرد: در برگزاری برنامه‌های آینده باید زمان، شرایط، نکات بهداشتی و ... مورد توجه قرار گیرد و بر لزوم رعایت نکات مهم و ضروری توسط هیات‌های عزاداری تاکید شود.

 

همچنین «فریدون حسنوند» ادامه داد: اگر مقرر شود برنامه‌های امسال مانند سال‌های گذشته برگزار شوند، باید در شرایط جدید و متناسب با شرایط ویروس کرونا در سطح شهرستان اندیمشک باشد که این اقدام دارای ضلع‌هایی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولان هیات‌های مذهبی، مداحان، مسئولان شورای تامین، مرکز بهداشت و درمان، امام جمعه و فرماندار است.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضمن اینکه بنا داریم سنت دیرینه‌ای را برگزار کنیم، طبق دستورات و فرامین دینی سلامت جان مردم را باید در نظر بگیریم و علاوه بر برگزاری مراسم‌های باشکوه، کمترین خسارت را در حوزه سلامت مردم داشته باشیم.

 

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه هیات‌های عزاداری نیازمند مراقبت‌های نظامی و بهداشتی هستند، باید لیستی از هیات‌هایی که قصد برگزاری برنامه دارند، تهیه شود و این لیست در اختیار نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

 

حسنوند افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم در مکان های مسقف و سرپوشیده ممنوع است که در این راستا لازم است محدودیت‌هایی با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی جهت برگزاری مراسم‌های عزاداری در خیابان‌ها و فضاهای آزاد مانند پارک‌ها و چمن‌های مصنوعی اعمال شود.

 

وی اظهار داشت: مسئولان بهداشت و درمان، سازمان تبلیغات اسلامی و هیات‌های مذهبی باید در هر هیات افرادی را به عنوان مسئول در امور بهداشتی انتخاب کنند و نکات مهم بهداشتی و ایمنی را به آنها آموزش دهند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی استفاده از تب‌سنج و مواد ضدعفونی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توزیع ماسک و برگزاری جلسه توجیهی با مسئولان هیات‌های مذهبی و عزاداری و مداحان را از دیگر اقدامات مهم جهت برگزاری باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری ماه محرم عنوان کرد.

 

«حجت‌الاسلام سعید علیپور» روز عرفه را فرصتی طلایی برای صیقل دادن دل و روح انسان دانست و گفت: باید از ظرفیت روز نیایش در جهت تقویت روحیه معنوی مردم استفاده کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک افزود: به همین مناسبت دعای پرفیض عرفه، (پنجشنبه ۹ مرداد) ساعت ۱۹ در بهشت زهرای اندیمشک در جوار مزار مطهر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در عید قربان پویش قربانی برای محرومان را با کمک و همیاری هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، بسیجیان و نیروهای مردمی راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام علیپور اضافه کرد: برنامه‌های جشن عید غدیر به صورت گسترده با آدین‌بندی خیابان‌های شهر و درب مساجد در محلات و مکان‌های روباز و همچنین با برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی اجرا می‌شوند.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: به فضل الهی مراسمات محرم اعم از استقبال از محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) در فضای باز محلات، پارک‌ها و زمین‌های ورزشی مناطق به بهترین نحو برگزار می‌شود.

 

«احسان کریم‌پور» نیز بیان کرد: هر سال در ایام محرم در بُعد فرهنگی و محتوایی به همت علما، امام جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی و بُعد امنیت و انتظامات هم توسط نیروی انتظامی و مجموعه سپاه و بسیج اقداماتی صورت می‌گرفت.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک عنوان کرد: در سال جاری بُعد بهداشتی اضافه شده که نیاز است در سلسله مراتب موجود در ستاد کرونا، هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های نیروی انتظامی و بهداشت و درمان برای اجرای بهتر مراسمات عزاداری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه امسال افراد ضدانقلاب، سلطنت‌طلب و ملی‌گرا برای کمرنگ کردن مراسمات عزاداری ماه محرم بسیج شده‌اند اذعان داشت: روحانیون، طلاب و مداحان باید در ایام محرم و صفر با استفاده از ظرفیت مراسمات عزاداری، در زمینه آگاه‌سازی و روشنگری و بصیرت‌افزایی عامه مردم در فضای مجازی ورود کنند.

 

کریم‌پور با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دهه ولایت برگزار می‌شود گفت: در روز عید غدیر هشت هزار غذای بسته‌بندی شده به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان اندیمشک توزیع می‌شود.

 

وی از توزیع یک‌هزار سبد معیشتی در دهه ولایت خبر داد و یاد آور شد: در گام بعدی این رزمایش توزیع نوشت‌افزار و لوازم تحریر با هماهنگی اداره آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 954095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha