برگزاری اولین آزمون در روزهای کرونایی

کلید کنکورهای سراسری با برگزاری آزمون دکتری روز پنجشنبه نهم مرداد ماه ۱۳۹۹ روشن می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری شبستان، آزمون دکتری فردا(نهم مرداد ماه 1399) برگزار می شود. شیوع ویروس کرونا برگزاری  این آزمون را نسبت به سال های گذشته متفاوت تر  کرده است. استرس ابتلا به بیماری کرونا اضطراب این آزمون را برای  شرکت کنندگان دوچندان کرده است.
 
برگزاری آزمون دکتری در شرایط کرونایی موافقان و مخالفانی دارد. موافقان برگزاری این آزمون را پایان استرس های روزانه خود می دانند و مخالفانی هم  از میان شرکت کنندگان این آزمون تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که برگزاری آزمون ها را  به خطر افتادن سلامت داوطلبان اعلام میکنند اما «حسین قنبری» مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت آب پاکی را روی دست کنکوری ها ریخت و از لغو نشدن کنکور حرف زد و گفت «به جای تلاش در این راه دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون ها باشید.
 
بعد از این نصیحت نیز او توضیح داده که علت لغو نشدن کنکور این است که هیچ تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد و بنابراین نمی شود هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق انداخت.»
 
بنابراین روز پنجشنبه نهم مرداد ماه آغاز برگزاری اولین آزمون کلید می خورد. با این وجود باز هم در شبکه های اجتماعی هشتگ های مختلف همانند تعویق کنکور  و سلامت دانشجو در اینستاگرام و توییتر زده شده است و تا آخرین لحظات داوطلبان به  دنبال لغو کنکور های دکتری، ارشد و سراسری هستند. داوطلبان نسبت به پروتکل های بهداشتی نیز معترض هستند و آن ها را تضمین کننده سلامت خود نمی دانند. 
 
اما در آخرین پیگیری که خبرنگار شبستان از سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور داشت زرین آمیزی در پاسخ به تعویق کنکور  گفت: تا چیزی اعلام رسمی از سوی ستاد کرونا نشود قابل استناد نیست.
 
زرین آمیزی بیان کرد:  سازمان سنجش و آموزش کشور مجری مصوبات براساس تاریخ های ستاد ملی کرونا است.
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  همچنین در واکنش به تعویق زمان کنکور دکتری گفته است: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل کروناویروس، مصاحبه دکتری برای همه دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.این موضوع هم باز در شبکه های اجتماعی با واکنش رو به رو شده است که چرا مصاحبه که فاصله اجتماعی خیلی بهتر از برگزاری آزمون رعایت می شود باید مجازی باشد.
 
فردا اولین آزمون برگزار می شود. فرآیند آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ با۱۷۹ هزار و ۷۰۴ نفر در  ۱۴۳ حوزه امتحانی در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار می شود.
 
 
آزمون دکتری با تاکید و توصیه بر رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود تا کلید آزمون های دیگر همانند کارشناسی ارشد و کنکور سراسری روشن شود. 
 
 
باید دید نتیجه برگزاری این آزمون چگونه است  به احتمال زیاد بر سرنوشت برگزاری آزمون های دیگر تاثیر می گذارد.
کد خبر 955013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha